Hlavní obsah

Navigace VI: Garmin Nüvi 250

Novinky, Článek byl připraven ve spolurpáci s www.gps-navigace-mapy.cz

Předně je třeba říct cenu tohoto modelu. Garmin Nüvi 250 přijde zákazníka na velmi pěkných 8000 Kč i s DPH, což za výkon je jistě přiměřená částka. Tahle navigace nás utvrdila v tom, že Garmin podobné přístroje prostě umí.

Článek

Víme, že test GPSMAP 60 CSX nedopadl zrovna nejlépe, ale možná je to proto, že naše požadavky jsou opravdu jednostranné. Nepotřebujeme vědět, jestli zrovna stojíme na obratníku raka a zda kolem proplouvá hejno tuleňů, ale chceme se dostat z bodu A do bodu B. Tento náš základní požadavek Nüvi 250 splnil.

Ovládání

Tahle navigace nás oslovila jednou velkou předností. Nemá žádná tlačítka po svém obvodu, takže se v tašce samočinně nezapne. Nahoře je jen jediný posuvný ovladač, kterým se navigace zapíná nebo dokonce ovládání zablokuje. Tuto funkci jsme opravdu ocenili.

Ovládání na dotykovém displeji je pohodlné, přehledné a velmi intuitivní. Ocenili jsme, že zadávání cílového místa v češtině znamená, že v nabídce na displeji jsou všechna písmena včetně háčků a čárek.

Trochu musíme Garmin pokárat za čitelnost displeje. Pokud na něj zasvítí slunce, stává se z něj šedivá jednolitá plocha. je znát, že se firma snažila o jakési antireflexní úpravy, ale moc nevyšly.

Možnosti

Nüvi 250 je navigace spíš nižší kategorie, takže nenabízí třeba přehrávání videí nebo pouštění muziky. Můžete si do ní nahrát fotografie a ty pak přehrávat, to je však vše. Také na handsfree si musíte nechat zajít chuť. Ovšem absence všech těchto hračiček má za následek minimální rozměry navigace, což je poznat už na obalu. Krabička má velikost jen o málo větší než samotná navigace. Bohužel je to také dáno nedostatečnou výbavou v ní. V základu totiž chybí nabíječka do klasické zásuvky a je zde pouze autonabíječka.

Co nás na navigaci velmi potěšilo je velká možnost zakázání/upravení tras. Je možné třeba navolit, že navigace nebude nabádat do otočení do protisměru (jak častý je to příkaz u konkurentů!) nebo třeba místním komunikacím (tedy polňačkám a velmi špatným silnicím místního charakteru, které však zaznamenány jsou).

Praktické zkušenosti

Navigace má problémy vyhledat družice mezi vysokými domy. Například na ulici Slezská v Praze, kde sídlí redakce, je prostě nenalezla. Jakmile však vyjde na volné prostranství, kde je rozhled na všechny strany (stačí křižovatka), tak se signálu chytne a nepustí.

Navigace byla příjemná, rychlá a přepočítávala trasu ve velmi krátkém čase. Jen jedinkrát nás překvapila, když se snažila nás přesvědčit, že město do nějž jsme mířili je blíž oklikou, než zcela očividně přímou trasou. Je ovšem pravda, že i po zajížďce asi 10 km by navedla do správného místa.

Velmi nás potěšila i databáze rychlostních limitů a policejních radarů. V tradičních policejních "lovištích" rudě zablikalo výstražné znamení a my hned sundali nohu z plynu.

Závěr

Garmin Nüvi 250 se ukázala být dobrou volbou pro ty řidiče, kteří preferují malé rozměry a touží po navigaci bez "serepetiček" kolem. Za 8000 Kč je to hodně dobrý výběr. Funguje totiž výborně a má kvalitní novou mapu od společnosti Navteq. Po testování můžeme říct, že TomTom má zdatného protivníka.

Související témata:

Související články

Navigace I: historie a funkce

Pro několik příštích měsíců jsme připravili seriál o navigacích, novinkách na trhu a testech navigačních přístrojů. V prvním díle však nejprve odhalíme...

Navigace II: TomTom 910

Český trh obohatila již před dávnou dobou značka, která se na výrobu navigací soustředí. TomTom tak není neznámým pojmem a je mnoho lidí, kteří využívají...

Navigace IV: Blaupunkt TravelPilot Lucca 5.2

Společnost Blaupunkt chce prorazit i na poli přenosných navigací, i když její stěžejní finanční zázemí stále hájí prvovýrobní dodávky. Například i česká Škoda...

Výběr článků

Načítám