Hlavní obsah

Navigace IV: Blaupunkt TravelPilot Lucca 5.2

Společnost Blaupunkt chce prorazit i na poli přenosných navigací, i když její stěžejní finanční zázemí stále hájí prvovýrobní dodávky. Například i česká Škoda Auto používá autorádia a navigace právě firmy Blaupunkt. My však vyzkoušeli novou řadu přenosného zařízení TravelPilot Lucca, a to hned v nejvyšší řadě 5.2.

Článek

Tento model nás zaujal na první pohled svým designem. jedná se o zdařilý kompromis mezi oblinami a klasickým hranatým tvarem. To vše je doplněno několika zajímavě vypadajícími ovládacími prvky - dotykovými tlačítky na bocích a klasickými dole.

Ovládání

Zapnutí přístroje není vůbec složitá věc. Modrá tečka uprostřed se mačká velmi lehce, což je ovšem i značná nevýhoda. Když navigaci dáte do tašky, snadno se vám sama spustí.

Následně naskočí základní tabulka s výběrem navigace, multimédií či nastavení.

V Multimédiích můžete přehrávat hudbu v různých formátech, když nejdůležitější je asi mp3. Stejně tak si můžete dát na SD kartu, která se vkládá do boku přístroje, i video. Obě funkce jsou jednoduše přístupné a logicky se ovládají.

Navigace jako taková je také velmi intuitivní, i když na úroveň TomTomu nemá. Zde jsme museli po počátečním nezdaru vytáhnout návod a najít si pár drobností, jak luccu ovládnout.

V ovládání se nám však moc nelíbí boční dotyková tlačítka. Ta jsou příliš/málo citlivá. Popravdě řečeno, když jsme chtěli zoomovat, mapa se zvětšovala buď příliš rychle, nebo se jí nechtělo vůbec.

Možnosti

Lucca 5.2 je klasická navigace, která však má v sobě velkou paměť (2 Gb). Díky ní se vejde do přístroje skoro celá Evropa. My si vyzkoušeli přístroj při dálkové cestě do po Polských městech a hned od začátku věděla Lucca všechny důležité informace.

Je možné se stejně jako u hlavních konkurentů orientovat podle významných bodů, hotelů... Navigace může mít i příjem TMC signálu (zpravodajství o dopravní situaci, na které navigace dokáže reagovat změnou trasy).

Praktické zkušenosti

Blaupunkt TravelPilot Lucca 5.2 nemá žádný nedostatek v aktuálnosti map. Nenašli jsme jedinou silnici, kterou by za naší cesty přístroj neznal. Vše bylo přesně tak, jak to přístroj namaloval. Za hlavní nedostatek však hodnotíme již zmíněné zoomování a také dlouhé čekací doby při přepočtu trasy. Na krátkých tratích je cesta vypočtená velmi brzy, ale cesta z Prahy do Poznaně se přepočítávala předlouhých 19 s.

Také chytání signálu přístroji trochu déle trvá. Je třeba ho mít na opravdu kvalitním signálu dost dlouho, aby dokázal pracovat. Pak se ale signálu drží, jak "flek košile" a nepustí se ho ani v hodně hustě zastavěné oblasti.

Závěr

Původně jsme mysleli, že Blaupunkt vytvořil opravdu dobrého konkurenta TomTomu. Ovšem stále tomuto modelu něco chybí. Má o něco víc nedostatků, než bychom očekávali a za cenu 13 990 Kč vč. DPH bychom očekávali možná rychlejší odezvu přístroje. Velkou výhodou luccy je její ohromná paměť, která obsahuje všechny mapy, které potřebujete a není třeba si nikde nic nahrávat a mazat.

Související témata:

Související články

Navigace I: historie a funkce

Pro několik příštích měsíců jsme připravili seriál o navigacích, novinkách na trhu a testech navigačních přístrojů. V prvním díle však nejprve odhalíme...

Navigace II: TomTom 910

Český trh obohatila již před dávnou dobou značka, která se na výrobu navigací soustředí. TomTom tak není neznámým pojmem a je mnoho lidí, kteří využívají...

Výběr článků

Načítám