Hlavní obsah

Nástupci taycanu a panamery povedou elektrickou ofenzivu Porsche

Porsche se připravuje na představení druhé generace úspěšného taycanu, který znamenal vstup značky do světa elektromobilů. Spolu s elektrickou verzí limuzíny Panamera dorazí v rámci nového plánu, v jehož rámci bude představeno až šest elektrických modelů do konce tohoto desetiletí, píše respektovaný britský server Autocar s odvoláním na nejmenované zdroje uvnitř automobilky.

Foto: Porsche

Porsche Taycan GTS Sport Turismo

Článek

Příští taycan i panamera, která se změní v elektromobil, budou podle Autocaru založeny na sportovní verzi platformy Scalable Systems Platform (SSP) koncernu Volkswagen, kterou vyvíjí Porsche.

Takzvaná platforma SSP Sport přebírá páteř architektury SSP, kterou mají používat další elektrické modely koncernu Volkswagen, ovšem více orientované na objem výroby.

Mezi klíčové prvky sportovní varianty patří nízká podlaha kabiny, díky štíhlé baterii, a v bateriovém balíčku „vykousnuté“ prostory pro nohy zadních cestujících podobné těm u platformy J1, kterou používá stávající taycan.

Za volantem Porsche Taycan Cross Turismo: Nevídaný kříženec

Testy

Elektrická panamera se má prodávat ještě bok po boku s dnešní panamerou, která využívá spalovací motory a plug-in hybridními verze, založené na platformě Porsche MSB. Podobnou strategii automobilka volí i v případě macanu, kdy současný spalovací model na trhu vydrží ještě několik let vedle chystaného elektromobilu.

Foto: Porsche

Portfolio současné generace Porsche Taycan

Konstrukce elektrické panamery je sladěna s konstrukcí nového taycanu, který má vyjít v roce 2027. Předpokládá se, že novinka bude mít rozvor a celkovou délku podobnou těm, které má stávající panamera s dlouhým rozvorem prodávaná v Číně, což by znamenalo délku až 5,2 metru a konkurenci v podobě Mercedesu-AMG EQS 53 a Lucid Air.

Pro srovnání, stávající taycan má rozvor 2900 mm a délku 4963 mm a jeho nástupce bude pravděpodobně podobný – takže oba modely se budou velikostně lišit.

Foto: Porsche

Současné Porsche Panamera

„Zaměřujeme se zejména na segmenty s vyšší marží a tímto způsobem se snažíme využít nové prodejní příležitosti,“ řekl generální ředitel Porsche Oliver Blume k rozhodnutí navázat na úspěch taycanu elektrickou verzí větší panamery.

Přestože první čistě elektrická panamera a druhá generace taycanu budou založeny na platformě SSP Sport, nová elektrická SUV Porsche Macan a Porsche Cayenne budou využívat platformu Premium Platform Electric (PPE), kterou Porsche vyvíjí s Audi. Prvním vozem založeným na platformě SSP Sport však bude nedávno oznámená sedmá modelová řada Porsche: více než pět metrů sedmimístné SUV, jehož debut byl potvrzen „přibližně v polovině dekády“.

Související články

Výběr článků

Načítám