Článek
Zatímco dnes sdílí alfy romeo Giulia a Stelvio platformu Giorgio, v příštích generacích to bude STLA Large, alespoň podle zjištění britského webu Autocar. To znamená jediné - budou to elektromobily. Mají také být prvními vozy na této platformě, jejichž ústrojí bude pracovat s napětím 800 V.
Na platformě STLA Large se již představila nová generace Dodge Charger, jejíž elektrosoustava je čtyřsetvoltová. Charger je s více než 2,6 tuny hmotnosti opravdu těžkým autem; zdvojnásobení napětí umožní snížit průřez kabelů, což ušetří hmotnost. Také alfy pravděpodobně nebudou mít na délku 5,3 metru jako charger.
Vyšší napětí také umožní rychlejší nabíjení. Zatímco charger končí na 183 kW nabíjecího výkonu, 800 V by mělo umožnit alfám se dostat nad 300 kW, spekulují Britové. Také uvádějí, že nejrychlejší auta na této platformě mají zvládat zrychlit na 100 km/h za časy okolo 2 sekund. Dosud to stelvio a giulia QV s vidlicovým šestiválcem zvládají pod 4 sekundy.
Alfa Romeo zapracovala na kvalitě, náklady na reklamace jsou prý poloviční
V nové generaci mají dostat také aktivní příčné stabilizátory k minimalizaci náklonů či systém rozpoznání terénu, po němž vůz jede. Všechno má být řízeno novým operačním systémem s názvem STLA Brain, který má nabídnout širší možnosti co do technologické výbavy, umělou inteligenci na palubě či dálkové aktualizace po internetu.
Zároveň mají interiéry vozů zůstat soustředěny na řidiče a nemají to s technologiemi přehánět. Jean-Phillipe Imparato, generální ředitel značky, se v minulosti nechal slyšet, že „zákazníci nechtějí metr široké displeje infotainmentů nebo 200 digitálních asistentů“. Přesto jednou z technologií na palubě má být projekce auta skrz rozšířenou realitu v head-up displeji, která řidiči pomůže s ideální stopou průjezdu náročnou zatáčkou.
Zmíněný Dodge Charger bude k mání i s řadovým šestiválcem Hurricane. Alfa Romeo však v minulosti uvedla, že bude od roku 2027 prodávat pouze elektromobily, takže řadový šestiválec nečekejme.