Článek
Nový vlajkový model bude součástí nedávno oznámené strategie Bentley, v jejímž rámci v letech 2025 až 2030 uvede na trh pět elektrických modelů.
Předpremiéra prvního z těchto vozů se očekává koncem tohoto roku, a to ve formě kratšího sedanu s vyšší stavbou, aby se do něj vešly baterie pod podlahou.
Nakonec se však do roku 2030 postaví na vrchol nabídky moderní vlajková loď, která posune ceny daleko za ceny dosavadního mulsanne. To má podle Autocaru umožnit Bentley proniknout hlouběji do superluxusního segmentu a zajistit vysoké marže.
Bentley zahájí v roce 2025 výrobu prvního elektromobilu
„Vypadli jsme ze segmentu, kde byl mulsanne. Je pro nás ale stále atraktivní, když se podíváme na trh. Je součástí naší historie pracovat v tomto segmentu,“ řekl Autocaru generální ředitel Bentley Adrian Hallmark a nepřímo tak přiznal, že současné portfolio kolem modelů jako Continental či Bentayga, které dostanou elektrické nástupce, potřebuje i vůz o segment výše.
Zatímco mulsanne známe jako čtyřdveřovou limuzínu, připravovaný model pravděpodobně bude dvoudveřovým, sportovněji vyhlížejícím modelem.
První elektrická vozidla v řadě Bentley s nulovými emisemi budou využívat platformu vyvinutou ve spolupráci s koncernovým sourozencem Audi. Architektura bude použita u řady elektromobilů, aby byla zajištěna nákladová efektivita, ale zatím není jasné, zda se rozšíří i na model velikosti mulsanne. V každém případě se očekává, že Bentley se bude intenzivně podílet na vývoji platformy.
Nejstarší motor končí po 61 letech, dnešní doba mu nepřeje
„Předtím byly naše platformy vyvíjeny ze skupinových architektur, které byly vyvinuty dříve. Snaha upravovat systémy a požadavky dodavatelů byla pro Bentley v minulosti velkým omezujícím faktorem. U této generace vozu jsme se od samého počátku podíleli na zajištění specifikace, kterou Bentley potřebuje. Nemohu dostatečně zdůraznit, jak velký průlom to je. Je to změna hry," prozradil Hallmark.
Poslední Bentley Mulsanne opustil linku v Crewe v červnu 2020, což znamenalo konec 11letého výrobního cyklu tohoto modelu, během něhož bylo vyrobeno více než 7300 kusů. Byl to také poslední stroj vybavený 6,75litrovým motorem V8 od Bentley, nejdéle vyráběným osmiválcem v nepřetržité výrobě.