Článek
Automobilka Polestar v rámci své „Aktualizace byznysu a strategie“ pro rok 2025, kterou zveřejnila před několika dny, oznámila plány na výrobu nového modelu. Má to být nástupce kompaktního crossoveru s označením 2 a také půjde o první model, který se bude montovat v Evropě. Dosud se veškeré vozy značky pro Evropu vyráběly v Číně.
O Polestaru 7 zatím není známo mnoho detailů. Bývalý generální ředitel Thomas Ingenlath v loňském rozhovoru pro Autocar uvedl, že společnost „nenahradí Polestar 2 dalším Polestarem 2“ a že vstupní model projde obrozením. Mluvčí americké divize značky později upřesnil, že Polestar 7 není přímou náhradou modelu Polestar 2, ale další podrobnosti neuvedl.
Lze však předpokládat, že Polestar 7 by mohl převzít podobnou roli, i když půjde o výrazně odlišný model - zejména proto, že Polestar přechází na jednotnou platformu pro všechny své elektromobily. V současnosti používá několik různých.
Polestar 2, první čistě elektrický model značky, se vyrábí od března 2020. Technicky je spřízněn s Volvy C40 a XC40, karoserií je to přizvednutý liftback. Může mít pohon předních nebo všech kol a nabídne až 300 kW výkonu a 660 Nm točivého momentu.
Šéfdesignér značky Philipp Römers k chystané „sedmičce“ kromě spousty superlativů uvedl, že tento „velmi progresivní“ nový model bude „orientován na výkon“ a nabídne jedinečný prodejní argument. Ten však zatím nebyl upřesněn.
Objevily se také spekulace, že by mohlo jít o upravenou verzi modelu Zeekr 007. Automobilka také neuvedla časový harmonogram výroby ani konkrétnější místo montáže, může však jít o novou továrnu Volva na Slovensku, která se v současnosti staví a má zahájit provoz příští rok.