Článek
Prototyp GMA T.50 se poprvé projel po testovací trati ve Velké Británii. Za volantem nebyl nikdo jiný než jeho konstruktér Gordon Murray.
Třebaže je vůz stále vývojovým prototypem – má označení XP2 a pamětníci si vzpomenou, že stejnými písmeny se označovaly i prototypy McLarenu F1, kterých bylo celkem pět – a jeho motor je omezen na pouhé tři tisíce otáček z dvanácti možných, Murray po vystoupení neskrýval spokojenost.
„Bylo pohotové, agilní a jízda byla příjemná. Byl to fantastický zážitek, opět sedět uprostřed auta se skvělou viditelností. Vidím, jak si budou majitelé tohle auto užívat,” uvedl.
Nástupce McLarenu F1 je tady. Každý jeho detail je dechberoucí
Vidlicový dvanáctiválec v T.50 nemá žádné přeplňování a zvládá až 12 100 otáček za minutu. Tři tisíce, na které byl při testu limitován, tedy jsou sotva čtvrtinou jeho schopností. A proto taky zní jako zvíře v kleci, jen čekající, až ho řidič svou pravou nohou vypustí a nechá ho pořádně proběhnout.
Motor nástupce McLarenu F1 je přehlídkou superlativů
Už jen tohle je extrémně slibné co do skutečných řidičských zážitků. Ba co víc, kdyby takhle pomalu jezdil po trati elektromobil, nikdo by se nad tím nepozastavil – ale hypersport s atmosférickým spalovacím motorem je dnes něco naprosto výjimečného.