Článek
Když se Kia K5, nástupce modelu Optima, poprvé představila v korejské verzi loni na podzim, informací bylo pozoruhodně málo a nemohli jsme se podívat ani do interiéru. Nyní se však ukázala americká verze a navíc s pořádnou porcí detailních informací.
Vzhled samotný tedy novinkou příliš není – K5 je oproti dosavadní Optimě, i oproti sesterskému modelu Hyundai Sonata, o poznání agresivnější.

Kia K5 GT
Divoké křivky denního svícení vpředu a zajímavě přes celou šířku zádě svítící zadní lampy zůstávají hlavním tahouhem vzhledu vozu. Verze GT na snímcích k tomu přidává velké, ale falešné mřížky v rozích předního nárazníku a čtyři koncovky výfuku, které vypadají pravé – na fotografii zádě vidíme trubku vést na obě strany.

Kia K5 GT
V interiéru vidíme, že se to designéři nesnažili přehánět s moderními prvky. Ano, centrální displej (o úhlopříčce 8 nebo 10,3 palce podle výbavy) je dominantou, ale přístrojový štít je analogový a volič převodovky konvenční – zůstává tam, kam ho posunete, nevrací se do „základní” středové polohy.
Kia o něm říká, že je inspirovaný ovladači v letadle. Dále stojí za zmínku, že palubní deska může být obložena imitací dřeva a sedačky mohou být čalouněny červenou koženkou.

Kia K5 GT
Po stránce jízdních asistentů čekejte plnou armádu. Ve standardu je v USA systém Drive Wise, který zahrnuje automatické nouzové brzdění s detekcí nepozorných chodců, varování před hrozící srážkou, aktivního hlídače jízdních pruhů a sledování únavy řidiče.
Za příplatek je k mání hlídání mrtvého úhlu spolu s příčnou dopravou za vozem, adaptivní tempomat, který spolupracuje s navigací, a samočinné vedení v jízdním pruhu.

Kia K5 GT
Pod kapotou budou v USA k mání dva motory, oba samozřejmě benzinové. Standardem je přeplňovaná šestnáctistovka o 182 koních a 264 N.m, spojená s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Verze GT dostane přeplňovaný 2,5l čtyřválec, který nabídne 294 koní a 422 N.m. a na kola je pošle přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Zrychlení na 60 mph (97 km/h) má být s tímto ústrojím 5,8 sekundy.

Kia K5 GT
K5 bude v nabídce také s pohonem všech kol, který dostane speciální jízdní režim pro sníh. Potvrzen je pro americké verze LXS a GT-Line; jestli ho dostane i vrcholové GT, zatím není známo. A konečně dá se očekávat i hybridní varianta, ovšem zatím o ní žádné zprávy nejsou.
O čem už ale zprávy máme, je evropská verze nové K5 – podle českého zastoupení automobilky žádná nebude. Korejská centrála automobilky tak podle mluvčí Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové rozhodla na základě vývoje trhu segmentu D v Evropě. Jinými slovy evropští zákazníci o tyto sedany mají čím dál menší zájem.