Článek
Automobilka Ferrari již delší dobu pracuje na vývoji nového grand toureru, který se stane nástupcem modelu 812 Superfast. Novinka byla původně testována pod upravenou kapotou modelu Roma, v poslední době už ale automobilka testuje vůz i s jeho produkční karoserií, kterou halí maskovací fólie.
Podle britského Autocaru by přitom pod kapotou nového modelu opět měl být motor V12, což naznačuje i podlouhlá kapota maskovaného prototypu. Na fólii přitom nemělo být patrné žádné upozornění na vysoké napětí, což naznačuje, že by se motor mohl obejít bez elektrifikace – podobně jako motor modelu Superfast.
Ostatně italský výrobce neskrývá svou snahu bojovat o zachování motorů V12 tak dlouho, dokud to jen bude možné.
Ferrari testuje prototyp s dvanáctiválcem vpředu, možnou náhradu za 812 Superfast
„Osobně se domnívám, že o tento motor musíme bojovat. Z technologického hlediska není nejefektivnější. Turbodiesel V8 by ho mohl z hlediska výkonu vylepšit. Ale z emocionálního hlediska je to to nejlepší, co můžete mít,“ uvedl již v minulosti pro Autocar šéfdesignér značky Flavio Manzoni.
Samotná automobilka zatím testování prototypu oficiálně nepotvrdila, nejmenovaný zdroj Autocaru z prostředí automobilky nicméně uvedl, že nový model by měl být představen právě v roce 2024. Ostatně termín by měl odpovídat i životnosti předchozích GT modelů automobilky.
Ferrari 812 bylo představeno v roce 2017, pět let po premiéře modelu F12. Ten přitom dorazil šest let po modelu 599. Rozestup mezi premiérami modelů GT tedy zhruba odpovídá premiéře naplánované právě na rok 2024.
Po stránce techniky by nástupce Ferrari 812 Superfast měl sdílet základy s modely Roma a Purosangue, přičemž po designové stránce očekáváme inspiraci přídě i zádě modelem Purosangue. Vůz zřejmě vsadí na „svalnaté“ tvary a tradiční eleganci modelů GT s podlouhlou kapotou, pod kterou by se mohla ukrývat dokud nejsilnější verze vidlicového dvanáctiválce.