Článek
Příští generace Audi R8 má být důstojným nástupcem té současné v tom, že bude mít jen dvoje dveře a víc výkonu než cokoliv jiného v nabídce ingolstadtské značky. Rozdíl bude jediný - bude ji pohánět elektřina. Alespoň podle informací zveřejněných britským webem Autocar, který se odkazuje na nejmenované zdroje zevnitř automobilky.
Současné Audi R8 se prodává už od roku 2015 s osmi- či desetiválcovým motorem bez přeplňování; v posledních letech už jen s V10, ale zase je na výběr mezi pohonem zadních nebo všech kol. Ve výrobě má skončit v roce 2023.
Audi R8 je ke konci života ještě silnější zadokolkou
Pracovníci, kteří R8 dnes vyrábějí, zůstanou v továrně v německém Böllinger Höfe a pomohou s navýšením výroby e-tronu GT, píší Britové. Během pár let tak mají mít dostatek zkušeností s prací na sportovním elektromobilu, takže se budou moci pustit do elektrické R8.
A mají ji vyrábět opět převážně ručně. „Samozřejmě ruční výrobu zachováme, protože ta je tím, co R8 odlišuje od zbytku portfolia. Pokud představíme nástupce R8 (oficiální potvrzení zatím není na světě - pozn. aut.), budeme se snažit pokračovat v ruční výrobě. Pro zákazníky je to důležité,“ cituje web Sebastiana Gramse, šéfa divize Audi Sport.
První jízda s Audi R8 po faceliftu: Pan Dokonalý mezi supersporty
Co do technického základu má automobilka docela široký výběr. S největší pravděpodobností, spekuluje web, však použije nějakou platformu vyvinutou ve spolupráci s Porsche. Jednou z možností je SSP Sport, která vbrzku nahradí platformu J1, používanou modely Taycan a e-tron GT.
Další je jiná platforma, kterou Porsche vyvíjí pro nástupce dnešních konvenčních modelů řady 718. U té je cíl, aby aut na ní jezdila podobně sporťákům s motorem uprostřed; chce toho dosáhnout uložením baterií vertikálně za sedačkami, tam, kde mají dnešní 718 a Audi R8 spalovací motor.