Hlavní obsah

Nástupce Audi R8 má přijít jako elektrický sporťák

Zatím to nikdo oficiálně nepotvrdil, ale na nástupci Audi R8 se údajně už pilně pracuje. Má jezdit na elektřinu, ale jinak to má být důstojný pokračovatel s pouze jedním párem dveří a ohromným výkonem.

Foto: Audi

Současné Audi R8 ve verzi V10 performance RWD

Článek

Příští generace Audi R8 má být důstojným nástupcem té současné v tom, že bude mít jen dvoje dveře a víc výkonu než cokoliv jiného v nabídce ingolstadtské značky. Rozdíl bude jediný - bude ji pohánět elektřina. Alespoň podle informací zveřejněných britským webem Autocar, který se odkazuje na nejmenované zdroje zevnitř automobilky.

Současné Audi R8 se prodává už od roku 2015 s osmi- či desetiválcovým motorem bez přeplňování; v posledních letech už jen s V10, ale zase je na výběr mezi pohonem zadních nebo všech kol. Ve výrobě má skončit v roce 2023.

Audi R8 je ke konci života ještě silnější zadokolkou

AutoMoto

Pracovníci, kteří R8 dnes vyrábějí, zůstanou v továrně v německém Böllinger Höfe a pomohou s navýšením výroby e-tronu GT, píší Britové. Během pár let tak mají mít dostatek zkušeností s prací na sportovním elektromobilu, takže se budou moci pustit do elektrické R8.

A mají ji vyrábět opět převážně ručně. „Samozřejmě ruční výrobu zachováme, protože ta je tím, co R8 odlišuje od zbytku portfolia. Pokud představíme nástupce R8 (oficiální potvrzení zatím není na světě - pozn. aut.), budeme se snažit pokračovat v ruční výrobě. Pro zákazníky je to důležité,“ cituje web Sebastiana Gramse, šéfa divize Audi Sport.

První jízda s Audi R8 po faceliftu: Pan Dokonalý mezi supersporty

AutoMoto

Co do technického základu má automobilka docela široký výběr. S největší pravděpodobností, spekuluje web, však použije nějakou platformu vyvinutou ve spolupráci s Porsche. Jednou z možností je SSP Sport, která vbrzku nahradí platformu J1, používanou modely Taycan a e-tron GT.

Další je jiná platforma, kterou Porsche vyvíjí pro nástupce dnešních konvenčních modelů řady 718. U té je cíl, aby aut na ní jezdila podobně sporťákům s motorem uprostřed; chce toho dosáhnout uložením baterií vertikálně za sedačkami, tam, kde mají dnešní 718 a Audi R8 spalovací motor.

Související články

Výběr článků

Načítám