Hlavní obsah

Naše elektromobilní cíle byly příliš ambiciózní, přiznává Porsche

Porsche kvůli menší poptávce po elektromobilech slevuje ze svých původních cílů. Společnost chtěla, aby elektrická vozidla tvořila do konce dekády více než 80 procent prodejů. Porsche si ale nyní není tak jisté, že tohoto cíle dosáhne.

Foto: Porsche

Modernizované Porsche Taycan

Článek

Výrobce luxusních automobilů Porsche očekává, že přechod na elektrická vozidla bude trvat déle, než si myslel, cituje prohlášení automobilky agentura Reuters.

Dříve si automobilka kladla za cíl, aby 80 procent prodaných aut bylo do roku 2030 čistě elektrických. Nyní tento cíl upravila tím, že jej výslovně svázala s poptávkou zákazníků a vývojem v sektoru elektromobility. V novém prohlášení zní, že nyní může splnit 80procentní cíl, pokud k tomu bude existovat poptávka.

„Přechod na elektromobily trvá déle, než jsme si před pěti lety mysleli. Naše produktová strategie je nastavena tak, že bychom v roce 2030 mohli dodávat více než 80 % našich vozidel jako elektrických – v závislosti na poptávce zákazníků a rozvoji elektromobility,“ uvedlo Porsche.

Automobilka také zdůrazňuje rozdíly v přijímání elektromobilů na svých třech klíčových trzích, přičemž poptávka v Číně je daleko vpředu, v Evropě je pomalejší a v USA je nízká.

„Naše dvojitá strategie je důležitější než kdy jindy,“ uvedlo Porsche s odkazem na pokračující vývoj jak vozů se spalovacím motorem, tak elektrifikovaných.

Plně elektrická budoucnost pravděpodobně čeká malý sporťák 718 nebo crossover Macan, který se již v nové generaci ukázal jen na elektřinu a spalovací verze se už nevyrábí. Větší SUV Cayenne se ovšem podle posledních informací serveru Autocar bude prodávat se spalovacími motory ještě po roce 2030, a to vedle čistě elektrické verze. U ikonického modelu 911 se pak automobilka hodlá držet spalovacího motoru, dokud to bude možné.

Více automobilek v posledních měsících varuje, že cíle, které si v posledních letech stanovily v souvislosti s přechodem na elektromobily, jsou příliš ambiciózní, protože zákazníci zůstali zdrženliví.

Konec elektrické euforie? Mnohé automobilky přehodnocují plány

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám