Článek
NASA má Národnímu úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) pomoci zjistit, zda nechtěné zrychlování nesouvisí s elektronikou. Znalosti NASA v oblasti elektroniky, počítačů a analýzy rizik podle ministra zajistí komplexní prošetření celé záležitosti. Toyota problémy spojuje s mechanickými závadami a tvrdí, že o potížích s elektronikou neexistují žádné důkazy.
Ministr dopravy LaHood uvedl, že americká Národní akademie věd (NAS) v samostatné studii přezkoumá problémy s nechtěným zrychlováním v celém automobilovém průmyslu a doporučí vládě, jak zajistit bezpečnost elektronických řídicích systémů v automobilech. Očekává se, že příprava této studie zabere 15 měsíců, napsala agentura AP.
Toyota byla kvůli problémům s nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm miliónů automobilů, z toho zhruba šest miliónů ve Spojených státech. To mělo negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.