Článek
Provozní ředitel divize elektrifikace Fordu Marin Gjaja řekl Autocaru, že společnost již neplánuje v příštích šesti letech ukončit prodej spalovacích vozů v Evropě, jak to oznámila v roce 2021. A to kvůli „nejistotě“ kolem poptávky po elektromobilech a legislativě.
„Nemyslím si, že se můžeme do něčeho pustit naplno, dokud se naši zákazníci nerozhodnou, že do toho jdou všichni. A to se po celém světě vyvíjí různým tempem,“ řekl.
Jako hlavní důvod pro obnovené zaměření na hybridní pohonné jednotky, které jsou v současnosti nabízeny v modelech Puma, Focus a Kuga, uvedl kolísavé přijímání elektromobilů zákazníky poháněné vysokými náklady na baterie a zrušením vládních pobídek.
Už i Cadillac otáčí, spalovacích motorů se nejspíš ještě chvíli nevzdá
Na otázku, zda společnost přehodnocuje své elektromobilní ambice pro rok 2030, Gjaja odpověděl: „Řekl bych, že zákazníci nám dali jasně najevo, že to bylo příliš ambiciózní. A myslím, že všichni v oboru tvrdě narazili. Také bych řekl, že realita vás přiměje změnit plány.“
Zároveň dodal, že si nemyslí, že by přechod na zcela elektrický pohon do roku 2030 byl dobrou volbou, a to ani pro Ford, ani pro jeho zákazníky.
Elektrické verze Puma a Tourneo Courier
Automobilka nedávno odhalila nový model Capri jako svůj třetí elektrický osobní vůz pro Evropu (po Mustangu Mach-E a Exploreru). Příští rok představí elektrické verze modelů Puma a Tourneo Courier.
V polovině roku 2025 se focus připojí k fiestě v důchodu, takže modely Tourneo, Mustang, Puma a Kuga budou jedinými spalovacími vozy značky.