Článek
Automobilka Praga, tedy automobilní oddělení největšího pražského strojírenského podniku, který postupně nesl názvy První českomoravská továrna na stroje v Praze, Českomoravská-Kolben a Českomoravská-Kolben-Daněk, má významné místo v dějinách českého automobilového průmyslu.
Automobilka se sídlem v Praze-Libni byla založena v roce 1907 a v následujících čtyřech desetiletích tvořila spolu s továrnami Laurin & Klement - Škoda v Mladé Boleslavi a NW - Tatra v Kopřivnici "velkou trojku" domácích automobilových výrobců.
Ještě na přelomu třicátých let pragovky doma nejprodávanější
Ve druhé polovině dvacátých let a na přelomu let třicátých byly pragovky dokonce nejprodávanějšími vozy na domácím trhu. Výstava dokumentuje, že zákazníci si mohli vybrat z široké nabídky osobních automobilů. Od malého vozu Praga Piccolo litrové třídy až po čtyřlitrový luxusní automobil Praga Grand, kterým jezdil i prezident Masaryk.
Významnou část produkce továrny tvořily i užitkové automobily, vyráběné v širokém výběru nástaveb; od nákladních valníků a cisteren, přes autobusy a sanitky, až například po požární a popelářské vozy.
Výrobu osobních automobilů Praga ukončila druhá světová válka. Po roce 1947 byla pod značkou Praga vyráběna už jen nákladní auta.