Článek
Mercedes v nárazových testech splnil „povinné” pětihvězdičkové hodnocení, druhé z testovaných vozidel - Hyundai i10 - tak úspěšné nebylo. Jedním dechem nutno dodat, že korejský mini model ztrácel body za absenci některých systémů, které si v současných malých automobilech v tuto chvíli nedovedeme představit - jde o samočinné brždění před překážkou nebo systém pro udržování v jízdním pruhu.
Samotná karoserie i10 byla komisaři hodnocena dobře, při bočním nárazu ale došlo k otevření zadních bočních dveří na straně nárazu. Struktura karoserie ale byla z hlediska ochrany cestujících hodnocena pozitivně.
V závěrečné zprávě se doslova píše: „Hodnoty zaznamenané figurínou ukázaly dobrou ochranu kolen a stehenních kostí u řidiče i spolujezdce.”
Výsledky crash testů EuroNCAP (květen 2014) | |||||
---|---|---|---|---|---|
automobil | celk. hod. | dospělí | děti | chodci | bezp. systémy |
Hyundai i10 | 4 | 79 % | 80 % | 71 % | 56 % |
Mercedes-Benz C | 5 | 92 % | 84 % | 77 % | 70 % |
Ochrana hrudníku při nárazu do sloupu byla hodnocena jako průměrná, dobrá je ochrana krční páteře na předních sedadlech, vzadu je podle komisařů pouze průměrná.
Za ochranu 1,5ročního dítěte dostala i10 maximum bodů, ochrana 3letého dítěte byla až na vyšší zatížení hrudníku rovněž výtečná. Třebaže Hyundai i10 nedosáhl na marketingově cenné pětihvězdičkové hodnocení, nemusí být korejský výrobce zklamaný.
Podrobné hodnocení obou automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP (anglicky) - www.euroncap.com.