Článek
Elroq sdílí stejnou linku s enyaqem po nedávné modernizaci, ale i s octavií vybavenou spalovacími motory. Právě výroba octavií ovšem byla loni částečně přesunuta i do Kvasin, aby elektromobilům uvolnila kapacity.
„Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů, z čehož v konečném důsledku profitují naši zákazníci,“ uvedl Andreas Dick, člen představenstva pro oblast výroby a logistiky.
V Mladé Boleslavi může denně vzniknout až 600 vozů Elroq. Pro tyto modely v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy.
Vedle nového modelu Elroq a modernizovaného vozu Enyaq stejné trakční akumulátory používají i další elektromobily koncernu Volkswagen. Loni v prosinci zde automobilka vyrobila již miliontý bateriový systém.
Menší a levnější enyaq
Zjednodušeně řečeno vznikla Škoda Elroq zkrácením zadního převisu enyaqu. Rozvor náprav, přední převis i šířka jsou téměř totožné.
Cílem Škodovky bylo vytvořit karoq na elektřinu, vždyť i název je složeninou „elektrického karoqu“. Od pouhé přestavby spalovacího modelu na elektrický už ale doba naštěstí pokročila, a tak je dárcem orgánů právě enyaq s ryze elektrickou platformou MEB.
Vůz jako první používá nový designový jazyk značky Modern Solid. Na českém trhu se prodává za základní cenu 799 000 Kč včetně DPH.
K dispozici je se třemi velikostmi baterie a v různých výkonových verzích. Systémový výkon činí 125 až 210 kW, kapacita trakčního akumulátoru je až 82 kWh (využitelných 77 kWh). Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu až 581 km v režimu WLTP. Dobití z 10 % na 80 % kapacity proběhne podle typu baterie již za 25 až 28 minut.