Článek
Pokračovat lze až k elektronicky omezené největší rychlosti 250 km/h, která může být na přání zvýšena na 280 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 14 litrů benzinu na 100 km.
Se svými 426 kW (580 k) a 650 Nm je nejvýkonnějším modelem v současném výrobním programu Audi a nejvýkonnějším sériovým automobilem, který kdy nesl znak se čtyřmi kruhy. Kompletní motor váží jen 278 kg – v pětilitrové třídě se jistě jedná o zajímavou hodnotu.
Zadní náprava preferována
Síla motoru se z převodovky přenáší na všechna kola prostřednictvím systému quattro, který rozděluje větší část točivého momentu zadní nápravě, čímž podporuje dynamiku vozu. Převodovka má šest stupňů a je samočinná (tiptronic).
:. Sedan přijde na trh v půlce října. Foto: Audi
Hydraulickomechanický systém Dynamic Ride Control (DRC) ovládá tlumiče údajně velmi rychle; u sportovního podvozku Plus lze na přání regulovat charakteristiku tlumení ve třech stupních. Sériově se montují hliníková kola s průměrem ráfků 19 palců, na přání se dodávají kola dvacetipalcová. Pneumatiky mají rozměr 275/35 R 20 a rovněž disponují systémem kontroly tlaku vzduchu.
Kotoučové brzdy - vpředu průměr 390 mm
Přední kotoučové brzdy modelu RS 6 Avant mají průměr 390 milimetrů a během brzdění je svírají šestipístkové pevné třmeny z hliníku. Na zadní nápravě jsou kotouče o průměru 356 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny. Brzdové třmeny jsou lakované černě a vpředu nesou emblémy RS.
:. Audi RS6 - na první pohled se neliší od běžné Audi A6... Foto: Audi
Nové Audi RS 6 se bude zpočátku nabízet jen jako kombi (avant), po přepočtu ceny dle aktuálního denního směnného kurzu k 4. srpnu 2008 stojí 2 629 200 Kč včetně DPH. Sedan se začne prodávat od poloviny října.
:. ... ale tyhle sedačky vypadají hodně nekompromisně. Foto: Audi