Článek
Existují auta, která vznikají s cílem být sběratelské kousky. Automobilka jich vyrobí desítky, nanejvýš stovky, a protože je svým stálým zákazníkům ukáže dřív než veřejnosti, dost často je všechny vyprodá ještě před tím, než si je můžeme pořádně prohlédnout.
10 dopravních značek, které jste od autoškoly zapomněli
Ferrari Monza SP2, které se představilo na pařížském autosalonu v roce 2018, k takovým autům patří - dohromady s jednomístnou verzí SP1 jich vznikne 499 kusů. Nejméně jeden z nich ale nečeká v garáži, až ho majitel bude moci prodat za dvojnásobnou cenu. Jezdí, a to hezky zostra a přes absenci střechy či čelního skla i ve sněhu.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPříspěvek sdílený PowerslideLover (@powerslidelover), Pro 26, 2019 v 9:43 PST
Jeho majitelem je Emanuele Maria Tabacchi, jehož účet na Instagramu pod názvem PowerslideLover sleduje 238 tisíc lidí. A to právě proto, co má v názvu - jezdí smykem s auty, která by většina majitelů postavila do garáže a vytáhla nanejvýš na přehlídku za slunečného počasí.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPříspěvek sdílený PowerslideLover (@powerslidelover), Led 2, 2020 v 2:48 PST
Těchto několik videí vzniklo v průsmyku di Giau v italských Alpách okolo Vánoc a je opravdu radost na ně pohledět i poslouchat. Ferrari Monza má totiž pod kapotou atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru z modelu 812 Superfast, který dává 810 koní a 719 N.m. A zní jako hudba bohů.
Zobrazit příspěvek na InstagramuPříspěvek sdílený PowerslideLover (@powerslidelover), Pro 23, 2019 v 9:18 PST
Tabacchi má na svém voze samozřejmě zimní pneumatiky; zadní kola Monzy obouvají rozměr 315/30 ZR21 a nakonec není tak velký problém je sehnat. V Česku se dají koupit od několika značek za cenu okolo devíti tisíc korun za kus.
To není málo peněz, ale ve srovnání s cenou auta jsou to drobné - Monza se prodávala za cenu od 1,75 milionu dolarů, tedy asi nějakých 40 milionů korun.