Článek
Aerodynamika je jedním z hlavních faktorů pro spotřebu paliva při jízdě zejména ve vyšších rychlostech. Inženýři vědí, že obtékání vzduchu kolem auta umí nejen v tomto ohledu při jízdě pomáhat, ale páchat i velké škody. A spotřeba paliva je v současné době hodně řešené téma. Lidé, ukazuje se, jsou při vysokých cenách pohonných hmot velice vynalézaví.
Brabus prodloužil dojezd Mercedesu EQS, na baterii ale nesáhl

Jeden takový počin přiblížil kanál Think Flight, který se na YouTube zaměřuje především na letectví. Autor nápadu vzal obyčejný hatchback Subaru Impreza a s pomocí izolační pěny, lepidla, pásky a dalších doplňků mu v zadní části přidal „kužel“ pro omezení turbulencí za vozem, a tedy snížení odporu vzduchu. Tvůrci videa tak chtějí dokázat, co vše odpor vzduchu určuje.
Hlavním důvodem je zkouška, kolik s novou součástí auta ušetří za benzín při jízdě na dálnici. A skutečně to funguje, při prvních pokusech ušetřilo vylepšení 13 % paliva.
10 tipů, jak ušetřit za benzin či naftu

To ovšem autorovi nestačilo, a tak pomocí provázků zkoumal, kde vzduch obtéká hladce a kde se naopak tvoří turbulence. Zjistil, že v horních částech proudí vzduchu velice dobře, ale na bocích a zejména vespod jsou výsledky méně působivé. Mohlo by pomoci omezení množství vzduchu, které se dostává pod auto, pomocí předního splitteru nebo nástavců prahů na bocích.
Nutno dodat, že v Česku by takovýto aerodynamický nástavec neprošel, přinejmenším ne v tomto stavu. Kromě toho, že nemá homologaci pro provoz na silnicích, vozu není řádně viditelná registrační značka a umístění osvětlení vozu vzhledem k jeho vnějším obrysům neodpovídá předpisům.