Článek
Základem jeho unikátního cybertrucku, který je už na první pohled podstatně menší než originál (a jeho tvary také úplně nesedí), je automobil, který si za desetiletí výroby vydobyl pověst podobně nezničitelného stroje. Jde totiž o ruský vůz Lada, pravděpodobně VAZ 2105, z roku 1991.
Na podvozku sériového vozu je pak vlastnoručně sestrojená karoserie pick-upu, přičemž výroba stroje měla estonskému kutilovi zabrat kolem pěti večerů a vyšla asi na 700 dolarů, což je v přepočtu něco málo přes 16 000 korun.
Minimální náklady přitom vysvětlují záběry ze stavby karoserie, která má jednoduchý dřevěný rám. Panely karoserie pak tvoří zřejmě překližka, případně v některých místech slabý plech. Místo klasického skla jsou použity panely plexiskla.
Kadyrov se pochlubil novým cybertruckem s kulometem. Poslal mi ho Musk, tvrdí
Zatímco původní Tesla Cybertruck spoléhá na plně elektrický pohon, pod kapotou estonské repliky najdeme pouze 12V baterii, která startuje standardní 1,5litrový benzinový čtyřválec, jehož zvuk nelze přeslechnout. Díky invertoru je však možné připojit i 220V spotřebiče.
Jednoduše pojatá kabina pak zaujme především 32" televizí, umístěnou vertikálně ve středu palubní desky, na které je obrázek ruského sedanu před proměnou v cybertruck. Mezi sedačky navíc kutil umístil klasický telefon.
Autor vozidla bere celý projekt s humorem a nadhledem. Například přístup k nabíjecímu portu, tedy klasické palivové nádrži, dodělával až po kompletaci vozu a „telefonické komunikaci“ s Elonem Muskem, jak ukazuje jedno z videí.
V komentářích u jeho videa na TikToku se přitom objevuje řada pochvalných zpráv. Někteří komentující by o vůz údajně měli zájem, podle jiných pak vypadá dokonce lépe než elektrická předloha.