Článek
Když se někde objeví na zakázku postavené bugatti, jako by to nebylo nic až tak speciálního. V meziválečných letech, kdy tato značka zažívala největší slávu, byly zakázkově stavěné karoserie relativně běžné, a i u novodobých modelů Veyron a Chiron jsou možnosti individualizace přesně tak široké, jak je hluboká zákazníkova kapsa.
Přesto některé vozy zaujmou, ba ohromí. Jedním z nich může být nedávný nepřekonatelný valentýnský dárek – Chiron „Alice” ve speciální barvě. A rozhodně jím bude i Divo „Ladybug”, tedy „Slunéčko sedmitečné”. Ovšem těch teček, či snad spíš kosočtverců, na něm rozhodně není jen sedm.

Bugatti Divo Ladybug
Práce na voze začaly chvíli po představení modelu Divo na přehlídce v Pebble Beach v Kalifornii v roce 2018. Už tehdy přišel zákazník za automobilkou s požadavkem na skutečně speciální vzor – kosočtverce v kontrastu speciální červené barvy a grafitové černé, navíc uspořádané tak, aby podle linek auta měnily svou velikost.
Vývojářům značky zabrala práce na pouhém vývoji designu rok a půl. Kromě virtuálního modelování k tomu bylo třeba také zkušební vozidlo, na němž viděli design v reálném světě. Kosočtverců je celkem přes šestnáct stovek a vývoj prý byla noční můra.

Bugatti Divo Ladybug
„Kvůli nátuře projektu, kdy se snažíme aplikovat dvojrozměrnou grafiku na trojrozměrný objekt, a po řadě neúspěšných pokusů jsme byli s to se vzdát a říct, že to nedokážeme. Jenže jsme přesvědčeni, že bychom se nikdy neměli vzdávat, a že největší motivací by mělo být učinit pro zákazníka nemožné skutečností,” vypráví Jorg Grumer, šéf divize barev a provedení u Bugatti.
Po poslední zkoušce, která proběhla na dalším testovacím voze, konečně firma aplikovala vzor na auto zákazníka. Vzor pečlivě nalepili na vůz, nastříkali několikavrstvou černou barvou, následně sundali kosočtverce z maskovací pásky a několik dní pečlivě kontrolovali každý detail, jestli někde není nějaká chyba.

Vývojáři pečlivě kontrolovali, zda je každý kosočtverec umístěn přesně, jak má být.
Následovalo broušení a leštění laku, opětovná kontrola a oprava detailů, a konečně finální leštění. „Jsme hrdí na to, že jsme dostáli vkusu a očekávání zákazníka,” komentuje Stephan Winkelmann, šéf automobilky Bugatti.
„Když mi ho dovezli, naprosto mi spadla brada. Spolupráce s týmem Bugatti byla úžasná zkušenost, nikoliv jen po stránce odhodlanosti k perfektní práci... Nejen že je tohle auto mistrovské umělecké dílo, ale je i dosavadní špičkou mé sbírky a nejsložitější a nejpropracovanější auto, které jsem kdy vlastnil,” cituje Bugatti zákazníka, samozřejmě nejmenovaného.

Opravy drobounkých nepřesností se prováděly ručně, stejně jako všechno ostatní.
Není také známo, kolik peněz za práci zaplatil. Základní cena modelu Divo je 5 milionů eur (130,7 milionu korun) bez daní a nedivili bychom se, kdyby takto náročná personalizace cenu zdvojnásobila.