Článek
Řidič nákladního vozu mával na přijíždějící bílou Teslu Model 3 marně. Sotva uskočil a zbyl mu jen pohled na další nehodu.
Na videu zachyceném kamerou tchajwanského dálničního systému je vidět, že vůz na poslední chvíli prudce brzdí. Zda jde o reakci bezpečnostního systému, nebo řidiče, bude předmětem vyšetřování.
Podle lokálního média SETN nebyla zjištěna přítomnost alkoholu v krvi ani u jednoho z řidičů. Nicméně šofér Tesly z nehody viní nefunkční systém Autopilot, který měl v době nehody zapnutý na 110 km/h. Tak kalifornská automobilka ve svých vozech nazývá soubor systémů poloautonomního řízení. Ty ovšem, zavádějícímu názvu navzdory, nepřebírají odpovědnost za řízení a následky.
Díky gepardímu postoji zrychlí Tesla Model S na stovku už za 2,3 sekundy
Agentura Reuters před rokem vyzpovídala 5000 majitelů Tesly Model 3 s tímto systémem. Šestnáct stovek z dotázaných se podělilo o nebezpečné zážitky v souvislosti s funkčností Autopilota.
I přes pokročilost podobných pomocníků, kteří i v modelech jiných značek drží auto uprostřed pruhu a umí přizpůsobit rychlost dopravnímu značení nebo dopravní situaci kolem, je ale nutné, aby se řidič vždy maximálně soustředil na jízdu. Pokud za nehodou nestojí technický výpadek brzdového systému, řidič Tesly tuto legislativní i morální podmínku pravděpodobně nedodržel.
Kontroverzní Cybertruck není vtip. Musk se svezl se slavným moderátorem
Zejména když i na základě zkušeností z redakčních testů na Novinkách víme, že podobné systémy v reálném provozu dokážou reagovat nepředvídatelně, zejména v nestandardních situacích, jako je zúžení či objížďka rozestavěného úseku silnice.