Hlavní obsah

Nabídku Mercedesu čeká zemětřesení ve jménu elektromobility

Novinky, Marek Bednář

Manuálním převodovkám je u Mercedesu konec a divize AMG a Maybach a také teréňák třídy G dostanou elektrický pohon. Dramatická redukce čeká také spalovací motory. První nový model s označením EQ přijde ještě letos.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes spolu se zveřejněním informací ukázal světu tři tajemné prototypy.

Článek

Na oltář elektromobility toho v blízké budoucnosti padne u Mercedesu opravdu hodně, soudě dle čerstvého prohlášení Markuse Schäfera, ředitele odvětví výzkumu a vývoje, a Christopha Starzynského, viceprezidenta architektury elektrických aut u světoznámé německé značky.

Předně, manuální převodovky podle Schäfera, kterého na Twitteru cituje motoristický novinář Greg Kable, zmizí z nabídky v rámci snižování nákladů. Ze stejného důvodu můžeme čekat „významné snížení počtu platforem” a dokonce „velmi dramatickou redukci ve spalovacích motorech”.

Jinými slovy, Mercedes se zbaví většiny toho, co ho za desítky let proslavilo po celém světě. Cíl automobilky je více se soustředit na elektromobily. Jak píše britský web Autocar, elektrifikace čeká divizi AMG, luxusní vozy Maybach a také třídu G, která do té doby utvoří také něco jako vlastní divizi.

Co zatím není jasné, je, do jaké míry elektrifikace proběhne - zda v těchto divizích v budoucnu uvidíme výhradně elektromobily, nebo zbydou i nějaké spalovací motory v rámci plug-in hybridních ústrojí. Již zhruba před rokem se hovořilo o tom, že Mercedes C 63 AMG, který dnes má pod kapotou čtyřlitrový osmiválec, dostane místo něj pouhý čtyřválec s elektromotorem.

Šest nových modelů EQ

Mercedes také dle vlastní tiskové zprávy rozšíří svou nabídku ryze elektrických modelů s označením „EQ”. Přijde sedan EQE, který bude o něco menší než chystaná vlajková loď EQS, a také SUV s označením EQE. Dále jsou v přípravě crossovery EQA, který bude zhruba velikosti současného GLA, a EQB jako ekvivalent dnešního GLB. I vlajková loď EQS dostane svou SUV-verzi a technika crossoveru EQA má posloužit také v elektrické verzi sedanu třídy A.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes spolu se zveřejněním informací ukázal světu tři tajemné prototypy.

Sedan EQS se bude vyrábět v německém Sindelfingenu, stejně jako nová generace třídy S, avšak přinejmenším sedan EQE má být vyráběn v Číně ve spolupráci s koncernem BAIC. A vstupní brána do světa EQ, model EQA, by měl být na světě ještě letos.

Automobilka chce podle generálního ředitele Oly Källeniuse do roku 2025 snížit fixní náklady o více než 20 procent, a to pomocí úprav výrobních kapacit a také snižování finančních výdajů a mzdových nákladů.

První jízda s Mercedesem EQC: Elektromobil, který to umí skrýt

AutoMoto

A konečně, armádu elektromobilů Mercedesu má rozšířit prototyp Vision EQXX, který má být elektromobilem s nejdelším dojezdem a nejvyšší efektivitou ze všech dosud existujících elektrických aut. Prozatím nejsou známy technické specifikace - ostatně jako i v případě chystaných modelů EQ - avšak automobilka naznačila, že by vůz měl být schopen dojet z Pekingu do Šanghaje, tedy zhruba 1200 km, na jedno nabití.

Související články

Výběr článků

Načítám