Článek
„K tomu slouží dálkově ovládané přední odklopné dveře s rampou, kterými je možné najet dovnitř i s vozíkem, ten uvnitř zafixovat a ovladačem opět dveře s rampou zavřít,“ řekl Právu Brázdil.
Například kvadruplegik (člověk s postiženými spodními i horními končetinami) potřebuje k nasedání do auta i z auta asistenta, to znamená, že je vždy závislý na někom jiném.
Tato praxe však s novou čtyřkolkou odpadá. Vozíčkář přijede k chodníku, ke kterému může díky délce Elbee 248 cm parkovat kolmo i v řadě s podélným parkováním. Automaticky otevře přední část, vysune se nájezdová plošina a do čtyřkolky pohodlně zajede na svém vozíku, z něhož nepřesedá.
Vývoj trval deset let
ZLKL začne čtyřkolku prodávat na jaře, firma už v Česku podle Brázdila eviduje první zájemce. Jejímu uvedení na trh předcházel desetiletý vývoj. Firma bude autíčka individualizovat podle míry postižení a přání zákazníka. „Verze pro zákazníky na elektrickém vozíku bude stát 398 tisíc korun,“ informoval Brázdil. ZLKL plánuje spustit sériovou výrobu Elbee, pomoci by k tomu měl i vývoz těchto čtyřkolek do západní Evropy, zejména do Německa a Francie.
Elbee splňuje zákonné podmínky pro státní příspěvek na zakoupení a úpravu vozidla, lze jej řídit od 17 let pouze s řidičským oprávněním B1, jeho průměrná spotřeba je 4,5 litru na 100 km a maximální konstrukční rychlost dosahuje 80 km/h.