Článek
Škoda při výrobě vozu použila komponenty z broušeného křišťálu, které připravili skláři společnosti Lasvit z Nového Boru. Takové využití křišťálu je jedinečné, pro spojení s automobily se nikde ve světě křišťál nepoužívá.
„Pro Vision E jsme dodali loga na přední i zadní kapotu, na volant, broušené prismy do dveří, ale i části palubní desky,“ popisuje Hana Klímová z Lasvitu. „Od našich sklářů pocházejí také křišťálové díly pod multifunkčním ovladačem, pod displeji a také křišťálové díly v hlavových opěrkách nebo u vnitřního zpětného zrcátka.
Čtěte také: |
---|
Vision E - exkluzivní představení pro 2 novináře z celého světa |
Škoda zveřejnila fotografie konceptu VisionD |
Všechny díly dodávané Lasvitem jsou vyrobené z ručně opracovaného a broušeného skla a řada z nich je podsvícená. „Vyzdvihl bych zejména velký čelní díl v exteriéru vozu, umístěný pod logem mezi předními světlomety, který tvoří typickou linii automobilů Škoda. Jedná se o masivní ručně broušený skleněný komponent, který je dlouhý více než 110 centimetrů. Díky jeho rozměrům a složitosti brusu potřeboval mistr brusič tři týdny na finální opracování,“ okomentoval výrobu komponentů Aleš Stýblo, viceprezident pro obchod a marketing firmy Lasvit.
Škoda spolupracuje s Lasvitem už od roku 2011, kdy Lasvit dodával první křišťálové komponenty pro koncept automobilu Vision D. Současný koncept Vision E je pro značku Škoda mimořádně důležitý. Jedná se totiž o její první automobil na čistě elektrický pohon, který je navíc schopný i autonomní jízdy.