Hlavní obsah

Na škodovce z budoucnosti pracovali i skláři z Novoborska

Právo, mip

Za podobou nejžhavější novinky automobilky Škoda, kterou je koncept plně elektrického vozu Vision E, nestojí jenom designéři a technici, ale také skláři z okolí Nového Boru na Českolipsku. Škoda svoji novinku, jež se stane předobrazem pro vůz, který se bude prodávat za tři roky, představila ve světové premiéře na autosalonu v Šanghaji.

Foto: Škoda Auto

Škoda Vision E (2017)

Článek

Škoda při výrobě vozu použila komponenty z broušeného křišťálu, které připravili skláři společnosti Lasvit z Nového Boru. Takové využití křišťálu je jedinečné, pro spojení s automobily se nikde ve světě křišťál nepoužívá.

„Pro Vision E jsme dodali loga na přední i zadní kapotu, na volant, broušené prismy do dveří, ale i části palubní desky,“ popisuje Hana Klímová z Lasvitu. „Od našich sklářů pocházejí také křišťálové díly pod multifunkčním ovladačem, pod displeji a také křišťálové díly v hlavových opěrkách nebo u vnitřního zpětného zrcátka.

Exkluzivně: Studii Škoda Vision E jsme důkladně prozkoumali před premiérouVideo: Novinky

Všechny díly dodávané Lasvitem jsou vyrobené z ručně opracovaného a broušeného skla a řada z nich je podsvícená. „Vyzdvihl bych zejména velký čelní díl v exteriéru vozu, umístěný pod logem mezi předními světlomety, který tvoří typickou linii automobilů Škoda. Jedná se o masivní ručně broušený skleněný komponent, který je dlouhý více než 110 centimetrů. Díky jeho rozměrům a složitosti brusu potřeboval mistr brusič tři týdny na finální opracování,“ okomentoval výrobu komponentů Aleš Stýblo, viceprezident pro obchod a marketing firmy Lasvit.

Škoda spolupracuje s Lasvitem už od roku 2011, kdy Lasvit dodával první křišťálové komponenty pro koncept automobilu Vision D. Současný koncept Vision E je pro značku Škoda mimořádně důležitý. Jedná se totiž o její první automobil na čistě elektrický pohon, který je navíc schopný i autonomní jízdy.

Související témata:

Výběr článků

Načítám