Článek
Okolí portugalského města Amarante nabízí kromě točitých asfaltových silnic také kilometry šotolinových cest, vedoucích stovky metrů nad zdejšími malebnými údolími. Jezdí se zde rychlostní zkoušky při mistrovstvích světa v rally a zdejší desítky kilometrů dlouhé úseky si můžete projet i vy.
Vstup není nikterak omezen a nádherné scenerie s obřími kulatými kameny a panoramatickými výhledy do zalesněných údolí sem tam zpestřenými divokými krávami nebo obřími lopatkami větrných elektráren (ty bychom klidně oželeli), stojí za to. Mitsubishi zde připravilo první jízdy s pick-upem L200, jenž se na trh dostává již v páté generaci.

Mitsubishi L200
Sjíždíme ze silnice (kde je auto jako všechny pick-upy lehce toporné) a najíždíme na zakroucenou šotolinovou cestu, která nás vede vzhůru. Cesta je vcelku úzká, ale dvě auta by tady s opatrností projela, nu a rychlostní limity ohlídají cesty bez svodidel (pod nimi číhají desítky metrů hluboké srázy). Když se tudy řítí WRC auta rychlostí ke 180 km/h, musí to být fascinující podívaná.
Většinu cesty jedeme na dvojku či trojku (převodovka je manuální a má šest rychlostních stupňů, v nabídce je i automat). Přesně v 1500 otáčkách dostává turbodmychadlo potřebný vzduch a auto začne výrazněji akcelerovat. Později rychlostně nevybouřené kolegy pouštíme před sebe a v tichém úžasu si užíváme zdejší nádherné, liduprázdné scenerie.

Mitsubishi L200 3. a 5. generace

Mitsubishi L200
V terénu se spotřeba jediného motoru v nabídce (naftový čtyřválec s technologií variabilního časování ventilů MIVEC, převzatý z pajera, poskytuje 113 kW a 380 Nm) stoupá ke třinácti litrům, při běžném jízdním stylu na silnici se dostáváme na osm. Na docela velký pick-up výborné hodnoty. Chválíme užitné vlastnosti: korba dlouhá 1 520 m pojme europaletu, brodivost činí 600 mm a táhnout můžete až 3,1tunový přívěs.

Mitsubishi L200
Na běžných silnicích se veškerý točivý moment přesouvá na zadní nápravu, po sjezdu mimo komunikace přichází přepnutí na stálý pohon všech kol. Ten mírně preferuje zadní nápravu (40:60), v opravdu těžkém terénu lze uzavřít mezinápravový diferenciál. Světlá výška u tohoto více než pět metrů dlouhého a 1895 kg vážícího pick-upu činí 225 milimetrů. Za zmínku stojí i nejlepší poloměr otáčení v dané třídě.

Mitsubishi L200

Mitsubishi L200
Robustní pick-up, jinak to ani být nemůže
Během jízdy po dlažebních kostkách překvapila malá hlučnost a přijatelný komfort. Ten pochopitelně při rychlejší jízdě v terénu není kdovíjaký, u de facto pracovního stroje to ale jeho soudný majitel předpokládá. Není divu. Tam, kde se z některých off-roadů stávají SUV, neschopná jízdy v náročnějším terénu, se L200 i v páté generaci drží osvědčeného receptu, který se nemění. Zní: robustní podvozkový rám, pohon všech kol s redukční převodovkou a uzávěrka zadního diferenciálu.

Mitsubishi L200

Mitsubishi L200
Proti čtvrté generaci je u nové L200 lepší antikorozní ochrana, karoserie je o sedm procent tužší a automatická převodovka bezúdržbová. V nabídce komfortní výbavy nově přibyla zadní parkovací kamera, bezklíčové zamykání/odemykání a startování, tempomat s omezovačem rychlosti, duální klimatizace, páčky řazení pod volantem nebo výškově a podélně nastavitelný volant.

Mitsubishi L200 3. a 5. generace
Interiér působí jako u běžného osobního automobilu, je trochu více plastový (a luxusní materiály zde opravdu nečekejte), ale bytelný a plně funkční. Výplň dveří tlačí do řidičova levého kolena, jinak je ergonomicky i prostorově vše v pořádku.
V obsazení tří lidí jsme zkoušeli takzvaný Club Cab; jde spíše o dvoumístnou verzi, nouzově a při určitém prostorovém uskromnění ale převeze až čtyři dospělé pasažéry. V nabídce má japonská automobilka i Double Cab s plnohodnotnou druhou řadou sedadel.
Na českém trhu je L200 k dispozici od 677 350 korun. Konkurují mu Nissan Navara, Volkswagen Amarok nebo Ford Ranger. České zastoupení Mitsubishi by rádo prodalo stovku el-dvoustovek, robustní pick-up často kupují lesáci nebo stavební firmy.

Mitsubishi L200