Článek
Nikdo nemůže o značce Morgan říkat, že by vyráběla auta jak na běžícím pásu. Nikdy. Žádný běžící pás v továrně ani není. Jsou tu jen vozíky s kolečky, na kterých se skládají jednotlivé ručně vyrobené díly. Montují se tu staré klasiky, jako jsou Morgan Plus nebo čtyřmístná verze s dodatkem 4/4, které mají dokonce ještě stále dřevěné kusy rámů. Jenže teď se bavíme o Morganu Aero 8, představeném v roce 2000, který byl a je výkřikem té „nej” techniky, jaké je Morgan schopen.
Automobil postavený celý z hliníku má v sobě atmosférický osmiválec BMW o objemu 4,8 litru s výkonem 270 kW. Karoserie je lehoučká, takže veliké auto dosahuje hmotnosti 1,2 tuny. Díky tomu vystřelí na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlost vozu je 273 km/h.
Jenže po osmnácti letech Aero 8 končí. Pomaličku a polehoučku dodělávají machři z továrny posledních osm kusů. Ten první z nich je již hotov a míří do Skotska. Poznáte ho podle označení GT, světle modré karoserie s lakem barvy Miami Blue a hlavně podle několika zásadních úprav, které byly převzaté ze závodních speciálů Morgan GT3. Jsou to třeba výdechy chlazení kola a motoru, ohromný zadní difuzor a další. Zákazníci si mohou nakonfigurovat auto i s dalšími vylepšeními, takže mohou například objednat střechu z lehoučkého uhlíkového kompozitu, lakovaného transparentním lakem.
Všech osm kusů už své majitele má. Všichni zaplatili cenu, která určitě převyšuje čtyři milióny korun, když základní cena Aera byla 3,5 miliónů korun.