Hlavní obsah

Na rozloučenou vyjede osm vozů Morgan Aero GT

Novinky, fra

Morgan Aero 8 je auto, které v sobě spojuje prvky retra s modernou. Jenže tuhle funkci u britské značky plní už od roku 2000, a to je moc dlouho. Takže končí a závěrečná fáze se skládá z osmi kusů speciální verze GT.

Foto: Morgan

Morgan Aero GT

Článek

Nikdo nemůže o značce Morgan říkat, že by vyráběla auta jak na běžícím pásu. Nikdy. Žádný běžící pás v továrně ani není. Jsou tu jen vozíky s kolečky, na kterých se skládají jednotlivé ručně vyrobené díly. Montují se tu staré klasiky, jako jsou Morgan Plus nebo čtyřmístná verze s dodatkem 4/4, které mají dokonce ještě stále dřevěné kusy rámů. Jenže teď se bavíme o Morganu Aero 8, představeném v roce 2000, který byl a je výkřikem té „nej” techniky, jaké je Morgan schopen.

Automobil postavený celý z hliníku má v sobě atmosférický osmiválec BMW o objemu 4,8 litru s výkonem 270 kW. Karoserie je lehoučká, takže veliké auto dosahuje hmotnosti 1,2 tuny. Díky tomu vystřelí na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlost vozu je 273 km/h.

Foto: Morgan

Koncept Morgan Aero GT

Jenže po osmnácti letech Aero 8 končí. Pomaličku a polehoučku dodělávají machři z továrny posledních osm kusů. Ten první z nich je již hotov a míří do Skotska. Poznáte ho podle označení GT, světle modré karoserie s lakem barvy Miami Blue a hlavně podle několika zásadních úprav, které byly převzaté ze závodních speciálů Morgan GT3. Jsou to třeba výdechy chlazení kola a motoru, ohromný zadní difuzor a další. Zákazníci si mohou nakonfigurovat auto i s dalšími vylepšeními, takže mohou například objednat střechu z lehoučkého uhlíkového kompozitu, lakovaného transparentním lakem.

Všech osm kusů už své majitele má. Všichni zaplatili cenu, která určitě převyšuje čtyři milióny korun, když základní cena Aera byla 3,5 miliónů korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám