Článek
Oblé tvary, elegantní vzhled, červená barva a černý vzpínající se kůň na žlutém podkladu. To jsou typické rysy modelů Ferrari ze 60. let minulého století. Stejný design ale zastává i závodní vodní kluzák zvaný Arno XI., který byl stvořen, aby pokořil rychlostní rekord v kategorii strojů do 800 kg.
Ferrari stvořilo tento člun ve spolupráci se světoznámým závodníkem na rychlých člunech Achillem Castoldim a projekt neschvaloval nikdo jiný než sám Enzo Ferrari.
V útrobách je, jak by se dalo čekat, motor V12 z Ferrari 375. Zakladateli jedné z nejslavnějších automobilek světa to ale bylo málo. Agregát proto dostal upravený kompresní poměr, dvojitou jiskru a dva kompresory.
Jedinečné Ferrari Omologata se inspiruje v minulosti
Kluzák má mimo skvělého motoru naladěného na 550 až 600 koní i nápadný aerodynamický design, kterému bezpochyby dominuje příď z mahagonové dýhy. Ostatní povrch je lakován tradiční červenou barvou a na řidiče čekalo i kožené sedadlo. Fascinujícím dojmem působí i takzvaná žraločí ploutev táhnoucí se od zátylku řidiče až na záď.
Aerodynamické tvary Ferrari Arno XI. umožňovaly letět vodou rychlostí až 242 km/h. Od 60. let stroj prošel kompletní rekonstrukcí a obdržel i originální certifikaci pravosti od Ferrari. V roce 2012 se stroj prodal za jeden milion dolarů.
Požadovaná cena je v roce 2020 ale daleko vyšší. Podle webu Business Insider je 12 milionů dolarů, tedy v přepočtu 276 milionů korun.