Článek
Německá automobilka Porsche vyrobila od roku 2003 do roku 2007 jen 1270 kusů supersportovního vozidla Carrera GT. Jednalo se přitom o zcela nekonvenční a na svoji dobu pokrokové auto, o kterém se mnozí nebojí mluvit jako o hyperautě.
Hatchback je naším Porsche 911, říká šéf Mini
Na světě ale existuje i jeden speciální exemplář, o kterém se ale málo mluví, protože nevzniknul jen v režii Porsche.
Jedná se o polozávodní verzi s názvem Carrera GT-R, kterou si nechal postavit majitel společnosti GPR Racing. Za 220 tisíc tehdejších eur stvořili inženýři v podstatě okruhové auto, které může legálně jezdit i na silnici.
Porsche Taycan má rekord nejdelšího smyku, ale jen mezi sobě rovnými
V interiéru se jedná o příkladný závodní vůz s karbonovými skořepinami, sportovním volantem, novými brzdami a také s ochrannou klecí a speciálními kovanými koly. Pod kapotou bije stejný desetiválcový motor, který má legendární zvuk, a navíc zvýšený výkon na 650 koní.
Jedinou kaňkou na jinak úspěšném projektu byl marný pokus o schválení Carrera GT-R pro závody WEC. Auto tak nemohlo jet například slavnou 24hodinovku v Le Mans.
Jediný exemplář Porsche Carrera GT-R je nyní na prodej. Jeho majitel si ho cení na více než 22 milionů korun. Auto má nájezd pouhých 2000 kilometrů.