Článek
Značka Sabra se původně představila jako odnož izraelské automobilky Autocars v roce 1960 v New Yorku s malým a slabým pick-upem. Spojené státy ale v 60. letech nebyly zrovna místem, kde by člověk mohl uspět s malým užitkovým autem, a tak se úspěch nedostavil.
Později se však značka dohodla s britskou automobilkou Reliant na tom, že pick-up přetaví ve sportovní vůz – a tak vzniklo kabrio Sabra Sports. První stovka kusů byla vyrobená v Británii, zbytek se už montoval v Izraeli. Do USA se nakonec dostalo jen 41 kusů.
Později na základě kabrioletu vzniklo ještě kupé Sabra Sports GT, a to je právě auto, o které se jedná. Vyrábělo se v letech 1964–1969 s určitým přerušením kvůli tzv. šestidenní válce v červnu 1967. Automobilka měla přinejmenším jednu prodejnu i v Evropě, a to v Belgii. Majitele si tam našlo 81 aut z celkem 379 vyrobených.
A právě tam, konkrétně u firmy Octane Cars & Classics, je tenhle zlatý kousek na prodej. Podle jejího majitele byl vůz dán protiúčtem za blíže neupřesněný Citroën v prodejně jeho strýce a ten si tuhle Sabru nechal dvacet let.
Moc s ní ale nejezdil, neboť od roku 1967, kdy byla vyrobena, najela jen málo přes 55 tisíc kilometrů. Ale pochopitelně nečekejte auto jako nové, přece jen mu je 52 let a i podle prodávajícího potřebuje péči. Cena 22 tisíc eur (cca 567 tisíc korun) není obecně nízká, ale jedná se o jeden ze zhruba stovky exemplářů, které se dodnes dochovaly. A na prodej je údajně tento jediný.