Hlavní obsah

Na pražském okruhu budou měřit další radary, prý kvůli hluku

Na dálnici D0 se už nyní měří rychlost jízdy v tunelech, od září však přibudou dva úseky v každém směru u Jesenice a Modletic. Důvodem má být snaha snížit hluk produkovaný provozem na dálnici.

Foto: Petr Švancara, ČTK

Měření rychlosti (Ilustrační foto)

Článek

Hovořilo se o tom už před dvěma lety, nyní se to naplňuje - na jižní části Pražského okruhu, tedy dálnice D0, bude instalováno měření rychlosti.

Měřit se bude ve dvou úsecích mezi sjezdy 3 a 76 - u Jesenice a u Modletic, a to v obou případech v obou směrech. Rychlostní limit je zde snížen na 100 km/h.

V těchto místech se bude měřit rychlost, a to v obou směrech okruhu.

Úseky, ve kterých se bude měřit rychlost, budou označeny příslušnou dopravní značkou. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla je totiž cílem, aby řidiči nejezdili příliš rychle, nikoliv zisk na pokutách, a také učinit dopravu co nejvíce plynulou, stejně jako v tunelech a modernizovaných úsecích D1.

Toto měření má být v České republice první, které samo rozpozná osobní auto od nákladního. Podle Rýdla bude indukčními smyčkami zjišťovat, jestli zrovna projíždí vozidlo o hmotnosti do 3,5 tuny nebo nad 3,5 tuny - a podle toho měřit rychlost.

Systém je ale vybaven i kamerami, které dokážou mnohem víc než jen přečíst registrační značku. Např. rozpoznají pád části nákladu z vozidla, náhlou změnu rychlosti anebo jízdu v protisměru.

Dopravní policie chce vyšší pokuty a radary na mýtných branách

AutoMoto

Třebaže bude měření úsekové, je schopno měřit i okamžitou rychlost na vjezdu do daného úseku i výjezdu z něj. Je tedy třeba rychlost a místo začátku měření pečlivě hlídat.

Na Pražském okruhu už nyní úsekové měření rychlosti funguje, a to v Lochkovském a Cholupickém tunelu. Tam je rychlost pro všechna vozidla omezena na 80 km/h.

Související články

Výběr článků

Načítám