Článek
Ve čtvrtečním jmenovitém hlasování 498 poslanců podpořilo doporučení dopravního výboru Spolkového sněmu výzvu odmítnout. Zavedení rychlostního limitu naopak podpořilo 126 poslanců, 7 se jich zdrželo. Dohromady bylo odevzdáno 631 hlasů, uvedla místopředsedkyně Spolkového sněmu Claudia Rothová.
Spolkový sněm čítá dohromady 709 poslanců. Zelení navrhovali vyzvat vládu k zavedení rychlostního limitu už od 1. ledna 2020. Podle DPA návrh kategoricky odmítli poslanci vládní konzervativní unie CDU/CSU, liberální FDP a krajně pravicové AfD.
Nová Škoda Octavia? Údajný únik z konfigurátoru odhaluje vše
Poslanci koaliční sociální demokracie (SPD) však údajně dávali najevo, že o tématu se v budoucnu má hovořit například v debatách o bezpečnosti silničního provozu. Zastánci zavedení rychlostního limitu argumentují nejen bezpečností silničního provozu, ale také tvrdí, že by opatření vedlo k podstatnému snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) a tím ke snazšímu dosažení klimatických cílů. Dosavadní zákonná úprava maximální rychlost na německých dálnicích nestanovuje.
Zároveň však platí obecné doporučení nepřekračovat 130 kilometrů v hodině. Kdo tuto rychlost překročí a stane se účastníkem dopravní nehody, musí počítat s tím, že může po posouzení případu určitou měrou ručit za škodu, která při nehodě vznikla.