Článek
Akce se dlouho rýsovala do zcela jiné podoby než v minulých letech. V květnu Mercedes-Benz i Renault oznámily, že akci vynechají, přestože mají významné zastoupení na korejském automobilovém trhu.
Výstava upadla v nemilost výrobců automobilů natolik, že své vozy aktuálně předvádí pouze šest značek ze dvou automobilových skupin, skládajících se z korejských Hyundai, Kia a Genesis a také příbuzné trio z Mnichova – BMW, Mini a Rolls-Royce.
Hyundai Motor Group na akci přivezla modely jako Ioniq 6 a koncept Kia EV9, zatímco BMW předvedlo například řadu 2 Active Tourer a elektrické mini.
Zatímco výrobci automobilů, kteří se rozhodli neúčastnit, neuvedli důvody, úředník z automobilového průmyslu řekl pro Korea Times, že organizátoři akce musí učinit akci atraktivnější.
„Město, organizátor autosalonu, by se mělo zaměřit na to, aby byl atraktivnější, aby se ho automobilové značky chtěly zúčastnit,“ cituje médium nejmenovaného úředníka s tím, že „když se podíváme na světově proslulé autosalony ve světě, snaží se více zaměřit na elektromobilitu, aby i nadále přitahovaly světové značky“.
V Pusanu se koná autosalon každé dva roky od prvního ročníku 2001, jedná se o tradiční asijskou akci. Ročník 2018 přilákal 19 značek, včetně 11 zahraničních výrobců automobilů.