Článek
Svérázný test Škody Yeti z roku 2011 plný nadsázky, který má na svědomí Jeremy Clarkson z dob, kdy ještě býval moderátorem pořadu Top Gear na BBC, si pamatuje leckterý fanoušek značky.
Škoda se rozhodla kousek napodobit, byť tentokrát s modelem Kodiaq po modernizaci. Ten navíc nejede, jako v televizním pořadu, ale stojí. I tak se ale za tímto počinem skrývají větší přípravy, než to na první pohled vypadá.
Důležitým tématem byla samozřejmě plošina pro přistání vrtulníku vedeného pilotem Janem Čermákem. Modeláři z designového oddělení a odborníci ze stavby prototypů tedy společně zkonstruovali plošinu připevněnou k rámu střechy auta.
Za volantem Škody Kodiaq po faceliftu: Vylepšení dobrého auta
„Je to ocelová konstrukce sestavená tak, aby rovnoměrně rozložila zatížení. Připevněná je k rámu střechy tam, kde jsou běžně přichyceny střešní ližiny. Povrch plošiny je z dřevěných desek,“ popisuje jeden z modelářů Petr Erben.
Statická nosnost střechy v tomto případě dostačuje, vrtulník Robinson R22 má hmotnost kolem půl tuny. Pro dosažení optické vyváženosti po dosedu stroje bylo však potřeba zpevnit zadní nápravu. Aby si velké SUV takzvaně nesedlo na zadek.