Článek
Řidiči se však na D1 nechovají podle ŘDS bezohledně jen v otázce dodržování pravidel silničního provozu, ale rovněž v oblasti čistoty. To vše ve spojení s neohleduplným chováním řidičů zapříčiňuje zvyšování nákladů na údržbu a zpomalování provozu, uvádí ŘDS.
Sledování se uskutečnilo od 1. do 10. dubna letošního roku. Rychlost byla přitom měřena pouze v jednom směru a na jednom místě, o kterých ŘDS informace neposkytlo. Rychleji než je povolený limit 130 km/hod jelo v daném období 36 761 řidič.
"Hrozivá je také bilance, kolik řidičů překračuje povolenou maximální rychlost o mnoho desítek km/hod. Za deset dní projelo v uvedeném úseku 192 vozidel rychleji než 190 km/hod," uvedl Hoření. Sedm řidičů jeli dokonce rychleji než 230 km/hod.
Překročení rychlosti v období od 1. do 10. 04. 2005: | |
rychlosti | počet vozidel |
nad 130 km/h. | 25 244 |
nad 150 km/h. | 9894 |
nad 170 km/h. | 1431 |
nad 190 km/h. | 155 |
nad 210 km/h. | 30 |
nad 230 km/h. | 5 |
nad 250 km/h. | 2 |
Zdroj: ŘDS ČR |
Hlavní dopravní komplikace na D1 způsobují nehody. "Musíme dálniční policii nechat nutnou dobu k řádnému zajištění místa nehody. To vždy nějakou dobu trvá a na dálnicích se vytvářejí zbytečné kolony vozidel," uvedl generální ředitel ŘDS Petr Laušman.
Dalšími faktory, které zpomalují provoz na dálnici, jsou podle Laušmana údržba a rekonstrukce, nepřizpůsobení jízdy při špatném počasí a čistící práce.