Článek
Největší zájem je podle statistik o elektrické skútry. Jejich výhodou je podle CDV finanční dostupnost, nízké provozní náklady a nulové emise. Nejvíce zastoupenou značkou mezi bateriovými motocykly je Hecht s podílem 19 procent. S desetiprocentním podílem následuje Akumoto a osm procent má značka Torrot.
V případě elektrických motocyklů zatím nejsou významně zastoupeny tradiční značky, například u BMW je evidováno 26 prodejů, Piaggio má 14 a pouze čtyři u značky Harley-Davidson.
Vespa slaví 75. výročí speciální edicí, vezme vás zpět do 40. let
„Osobně očekávám, že o elektrické motocykly bude i nadále zájem, stále však čekáme na ty tradiční značky, jako jsou Honda, Yamaha, KTM, Suzuki a podobně. Jakmile do tohoto segmentu vstoupí tyto značky, dá se očekávat významný progres. Zatím v registru buď nejsou vůbec, případně jen v jednotkách kusů,” upozornil Lukáš Kadula z CDV.
CDV také upozornilo na vývoj zájmu o elektrické motocykly v předchozím desetiletí. Po prvotním růstu registrací těchto strojů v ČR nastal v roce 2012 obrat a v následujících letech zájem o elektrické motocykly klesal až na 84 zaregistrovaných strojů v roce 2015.
BMW představuje svoji vizi elektrického skútru
„Některé společnosti se tehdy od motocyklů přesunuly k elektrokolům,” podotkl ředitel CDV Jindřich Frič. Od roku 2016 však zájem začal strmě růst.
V posledních letech stoupá také zájem o elektromobily. Počet registrovaných osobních elektromobilů v Česku se loni zvýšil o téměř 90 procent na 7103 vozů. Spolu s plug-in hybridy tak bylo v tuzemsku téměř 10 000 aut s externím dobíjením. Počet všech osobních aut na českých silnicích se loni zvýšil na 6,13 milionu.