Hlavní obsah

Na Barbadosu frčí elektrická auta

Novinky, fra

Joanna Edghillová před pěti lety založila na Barbadosu společnost Megapower. Za tu dobu už prodala přes 300 elektrických vozidel a postavila 50 nabíjecích stanic. A byznys teď bude expandovat na další karibské ostrovy.

Foto: Megapower

Elektromobil v karibském ráji je vlastně smysluplný.

Článek

Na světě je spousta míst, kde největší problém je v tom, že všechno se musí dovážet. I paliva stojí extrémní peníze, protože doprava je drahá. A tak jsou solární energie a elektrická auta logickou odpovědí na tyto problémy.

„Máme 220 dní ročně plného slunečního svitu, tak proč nepoužívat zdroje, které máme,“ říká Joanna Edghillová. Navíc na takovém ostrově, jako je Barbados s délkou 34 km, je nabíjecí stanice vlastně vždy v dosahu. Už současná síť padesáti stanic bohatě stačí co do hustoty.

Foto: Megapower

50 dobíjecích stanic na malém Barbadosu je docela hodně

A tak se tu elektromobilům daří. Paradoxně je největší potíž s tím, že aut je málo. Dovoz je drahý, elektromobilů je málo v nabídce, a tak nedůvěra zákazníků k elektromobilům stále panuje. Takže třeba Nissan Leaf je na Barbadosu skoro dvojnásobně dražší než ve Velké Británii.

Jenže i vlády v karibské oblasti si uvědomují, jak moc mohou na celé elektrifikaci ušetřit. A tak plánují elektrifikovat všechny služební vozy, vozy rozvážkových služeb DHL a také autobusy. To je trochu větší úkol, přece jen nemůže udělat jeden komplexní vozový park, který se bude podle potřeby přelévat. Barbados či ostrovy sv. Vincence a Grenadiny jsou malé ostrůvky, které musí být soběstačné, protože auto sem prostě jen tak převézt nejde.

Přesto se plánuje velký rozvoj elektromobility. Některé ostrovy mají sice dvojnásobná cla na elektrické automobily než na ty se spalovacím motorem, ale například Trinidad a Tobago už všechna cla a daně na ně zrušil.

Související témata:

Výběr článků

Načítám