Článek
Šílený inzerát na volvo za v přepočtu 440 milionů korun se objevil na stránkách DuPont. Současný majitel patrně nejdražšího ojetého volva na světě tvrdí, že jedinečnou poznávací značku s nápisem New York vlastní jeho rodina už od 70. let a dědí se z auta na auto.
Ve Vermontu chtějí zavést smajlíky na registrační značky aut
Stát New York začal umožňovat umisťování speciálních nápisů na poznávací značky v roce 1977. Nejdříve se mohlo jednat o šestimístná sousloví, o rok později stát přidal dvě písmena.
This Volvo station Wagon is valued at $20 million dollars. Not because it’s a special Volvo but because it has the only vanity plate for New York that says New York. pic.twitter.com/C84Dj6m5I7
— Detroit Steel (@DetroitSteel_) March 15, 2021
„Na konci 70. let jsem svému otci navrhnul, aby si také nechal udělat vlastní poznávací značku. Nikdy si neuvědomil, jak speciální ten nápis je,“ uvedl prodejce, který věří, že značku s nápisem NEW YORK někomu za neuvěřitelnou sumu skutečně prodá. Laskavě se také nabídl, že pokud se zájemce najde, zaplatí poplatky za převod na jeho jméno.
Američan předvedl výběrem SPZ na přání totální absenci dobrého vkusu
Velké sumy za poznávací značky se neplatí jen v USA. O speciální a jedinečné názvy je velký zájem po celém světě. Ve Velké Británii se například cedulka s nápisem „F1“ v roce 2018 nabízela za v přepočtu 404 milionů korun. Rekordní ceny za SPZ padají i v Dubaji. Dubajskou značku „D 5“ majitel vydražil za 9 milionů dolarů, tedy v přepočtu asi za 185 milionů korun. V roce 2008 koupil mladý podnikatel značku s nápisem „1“ za 244 milionů korun.