Článek
Není tajemstvím, že SUV jsou pro automobilky dojnými kravami; třeba prodeje modelu Cayenne přináší Porsche peníze na vývoj sporťáků.
U Fordu to není o mnoho jinak, a dojnou krávou, kterou v tomto případě šéf automobilky Jim Farley zmiňuje, je dokonce SUV s elektrickým pohonem.
Právě mustangu Mach-E, mnohými – zejména mnohými fanoušky klasického mustangu s benzínovým osmiválcem – nenáviděnému elektromobilu, podle něj vděčíme za to, že pony car mohl do své sedmé generace zůstat takový, jaký je.
Nový Ford Mustang je tu, osmiválec i manuál zůstávají
Ovšem tentokrát nejde tak úplně o peníze jako spíš o emisní kredity, vyplývá ze zprávy webu CNBC.
Prodeje machu-e jsou dost silné na to, aby automobilce přinesly hromadu emisních kreditů. Díky tomu má poměrně velkou volnost v jiných oblastech trhu. Například těch, kde se pohybuje mustang, a kde je tedy žádoucí osmiválec.
Emisní kredity
Emisní kredity jsou systém, kterým se (nejen) americká vláda snaží přimět automobilky k prodávání většího podílu nízkoemisních aut. Získávají se prodejem elektromobilů a naopak ztrácí prodejem konvenčních aut.
Automobilky těmito kredity mezi sebou mohou obchodovat. Tesla prodává výhradně elektromobily, má kreditů hromadu a prodává je, čímž vylepšuje svou obchodní bilanci. Značky, které prodávají elektromobilů málo, musejí kredity nakupovat, což jim zmenšuje balík peněz k investicím např. do vývoje aut a zároveň nová auta prodražuje.
„Mustang Mach-E svým způsobem dovolil tomuto autu vzniknout. Konkurence nakupuje kredity a nemůže vypustit takovéto auto na trh,“ komentoval Farley nový konvenční mustang. Konkurencí myslel patrně značky Chevrolet a Dodge - právě druhá zmíněná v těchto měsících končí s chargerem a challengerem se spalovacím motorem. Jejich náhrada má být ke smutku řadě fanoušků elektrická.
Trh pro konvenční sportovní auta bude živý ještě dlouho, myslí si Bill Ford, předseda představenstva automobilky. „Až je lidé nebudou chtít, odejdou, ale osobně věřím, že lidé budou chtít tato vozidla ještě dlouho,“ nechal se slyšet.