Článek
Nejsilnější stránkou modelu Multivan je jeho obdivuhodná přizpůsobivost - základní filozofií tvůrců tohoto vozu bylo heslo "vše je možné, neexistují žádné hranice". Stěžejním pilířem jeho mimořádné flexibility jsou jeho speciální kolejničky v podlaze. Ty umožňují libovolné rozmisťování samostatných sedadel, celých lavic nebo malého stolečku kdekoli v prostoru za předními sedadly. Do těchto kolejniček lze také upnout třeba držáky bicyklů.
Boční airbagy i vzadu
Všechna sedadla mají vlastní tříbodové bezpečnostní pásy. Nový multivan je také prvním vozem své kategorie, který může být vybaven bočními airbagy i pro zadní sedadla. Velmi praktické jsou rozměrné posuvné dveře v obou bocích vozu. Multivan nabízí pozoruhodně prostorný interiér, avšak jeho vnější rozměry jsou srovnatelné s kombíky střední třídy, neboť jeho délka je 4,89, šířka 1,91 a výška 1,94 metru.
Zákazníci budou moci volit ze dvou zážehových pohonných jednotek o výkonech 115 koní a 230 k nebo ze tří moderních vznětových agregátů o výkonech od 104 k až po 174 k. Velký zájem určitě vzbudí nový vznětový pětiválec o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním nafty, který se chlubí velkým točivým momentem (podle specifikace a požadavku zákazníků v rozmezí 340 až 400 Nm!). Všechny modely s pěti- a šestiválci mohou být vybaveny jak šestistupňovou manuální, tak automatickou převodovkou.
Mimořádný komfort
Vyspělé zavěšení kol a mimořádně tuhá karosérie propůjčují novému modelu Multivan jízdní vlastnosti plně srovnatelné s moderními osobními vozy. Nový multivan má vpředu závěsy McPherson, zadní kola jsou vedena diagonálními rameny a odpérována vinutými pružinami v uspořádání Miniblok se separátně uloženými tlumiči. Masívní stabilizátor zabraňuje přílišnému naklánění vozu v ostrých zatáčkách. Komfort jízdy umocňují tlumiče měnící svoji tuhost v závislosti na zatížení vozu. U všech kol má multivan kotoučové brzdy s disky o průměru 16 nebo 17 palců (podle specifikace). Do brzdového okruhu je standardně zařazen čtyřkanálový protiblokovací systém brzd (ABS), nechybí ani elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení (ASR). Šestiválcové modely jsou standardně vybaveny elektronickým stabilizačním systémem (ESP), přičemž ostatní verze jej mohou dostat na přání.
Ke specialitám nového modelu Multivan patří také např. klimatizační jednotka Climatronic, která dovoluje separátní nastavování teploty v jednotlivých částech interiéru. Technickou zvláštností je také unikátní systém DVE (Digital Voice Enhancement), který prostřednictvím reproduktorů a šesti mikrofonů rozmístěných ve stropním obložení umožňuje bezproblémovou vzájemnou komunikaci všech pasažérů i řidiče.