Hlavní obsah

MPV od Mitsubishi má vyšší podvozek než spousta crossoverů

Novinky, fra

Třída MPV je na „vymření”, ale Mitsubishi stále bojuje modelem Xpander, který má v právě představené verzi Cross víc světlé výšky než řada módních crossoverů a SUV. Má však jisté nevýhody.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi Xpander Cross

Článek

O novince se jménem Mitsubishi Xpander jsme psali už v roce 2017. Tehdy nás zarazilo už to, že jde o MPV v době, kdy jsou tahle auta nahrazována SUV. Ovšem, on je to takový zvláštní kříženec. Je to MPV, které má ale vysoký podvozek i na třídu SUV – světlá výška je 205 mm – a trochu plošší karoserii. Dovnitř se má pohodlně vejít sedm osob.

Teď je tu nová verze s přídomkem Cross. Je to podobný recept jako u spousty jiných vozů, které známe s podobnou přezdívkou – známe třeba Dacii Logan MCV Stepway nebo Renault Scenic XMOD. Takže i tady se setkáváme s výraznými plasty na prazích a podbězích kol a s upravenými nárazníky vpředu i vzadu. Vše ale není jen show, Xpander Cross dostal i plechový chránič pod motor.

Foto: Mitsubishi

Tohle je spojení MPV a terénního auta

Foto: Mitsubishi

Interiér je sedmimístný.

Jenže to hlavní u takovéhoto auta je přece jen podvozek, ten zde byl ještě zvýšen o 20 mm, takže vůz má světlou výšku 225 mm. Kola však nejsou nikterak přehnaně velká – mají 17 palců a pneumatiky s vyšším profilem.

Bohužel, pod kapotou se nic nezměnilo, takže zde stále pracuje pouze zážehová patnáctistovka s výkonem 77 kW (105 koní), přičemž všechen výkon je přes pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku posílán na přední kola. A pokud vás Xpander Cross zaujal, máme další špatnou zprávu – prodává se jen v jihovýchodní Asii.

Související témata:

Výběr článků

Načítám