Článek
V automobilu je informací dost a dost. Ale auto na zobrazení má místa dost – za volantem, na informačním panelu autorádia i jinde na přístrojové desce. Ale na motocyklu je to obtížné. Tam je místo výrazně omezené a odpoutaná pozornost motorkáře má mnohokrát horší následky než u řidiče automobilů.
To si uvědomují u společnosti Continental, kde připravují nové displeje pro motocykly. Půjde vlastně o TFT panely, které dokážou zobrazit prakticky cokoliv, co bude v elektronické formě. Takže přenos informací mechanickou cestou už nebude možný, ale nahradí ho kompletně elektronická data. To však není problém. Současné motocykly už velkou většinu takových informací mají.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_G/3fdVj7.jpeg?fl=cro,0,0,797,449%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Takhle by měl vypadat přístrojový štít motocyklu budocnosti
Pak už záleží jen na naprogramování a funkčnosti. Například nové systémy by mohly zobrazovat informace z mobilního telefonu, jako je například navigace, informace z chytrých hodinek (tep a tlak řidiče), informace o gravitačním zrychlení apod. Ale hlavně by tu mohly být i výstrahy před nebezpečím na silnici v případě komunikace mezi vozidly (o tom jsme psali nedávno), mohly by se tu zobrazovat technické informace o motocyklu (například tlak pneumatik), informace o počasí…
Co brání nasazení takových displejů na motorky? Především právě počasí. Silné zahřívání slunečním svitem, možnost promrzání, vlhkost… To všechno je ohromný nepřítel TFT displejů a jejich životnosti. Continental nyní pracuje na tom, jak vytvořit celý systém naprosto odolný vůči počasí, ale například i pádům.