Článek
Předem říkáme, že tohle není nic, co by se normálně vyrábělo, nebo o čem by se uvažovalo jako o sériovém modelu. Je to prostě jen a pouze motorka postavená výrobcem a prodejcem náhradních dílů a doplňků, který chtěl dokázat, že to jde.
Jak postavit motorku s pohonem na obě kola? Těch systémů tu bylo už několik. Řetěz se nedá použít, protože kolo se musí natáčet i pružit. A tak se laborovalo s posuvnými kardany, hydrodynamickým přenosem apod. Ale co takhle použít to, co je dnes už téměř standardem – elektromotor, jaký se používá u elektrokol.
Takže vepředu u klasického BMW R1200GS je místo náboje tato elektrická výzbroj, na které je pak připevněn brzdový kotouč. Výkon motoru je 7,6 kW a výkon čerpá z malé baterie, která je samozřejmě dobíjena rekuperací při brzdění a jež je podvěšena pod předním blatníkem. Systém je ovládaný velmi rustikálními, ale zato funkčními ovladači – páčkovým přepínačem a otočným ovladačem s volbou síly, kterou má dodávat.
Motorka dokáže jet rychlostí až 20 km/h dopředu na čistě elektrický pohon, a to do vzdálenosti necelých 20 kilometrů. Zajímavé ovšem je, že lze zapnout i zpětný chod, takže velká a těžká motorka může couvat až rychlostí 3 km/h.
Celá tahle elektrická legrace byla vytvořena společně s italskou firmou EVOLT. Mnozí z vás si řeknou, že výrazný nárůst hmotnosti na motocyklu, zvláště pak na předním kole, musí mít pro jízdní vlastnosti dramatický dopad. Nikoliv. Wunderlich je na to odborník, takže nasadil úpravy především přední vidlice, které by měly zvýšenou zátěž zvládnout.