Článek
Pro golf je to motor sportovní verze, pro tiguan, tayron a passat jednotka vhodná k tahání přívěsů. Řeč je o čtvrté generaci jednotky EA888 koncernu VW o výkonu 195 kW a točivém momentu 400 N.m už od 1650 otáček. K mání bude výhradně s pohonem všech kol.
I přes výrazně vyšší hmotnost oproti Golfu GTI je passat se stejným motorem ve skutečnosti o desetinu sekundy rychlejší při zrychlení na 100 km/h. Díky pohonu všech kol zvládne sprint za 5,8 sekundy. Tiguan a tayron se vyrovnají GTI s časem 5,9 sekundy. Golf GTI Clubsport je však výrazně rychlejší s časem 5,6 sekundy, zatímco Golf R potřebuje pouhých 4,6 sekundy.
Nejsilnější zážehový motor v rodinném SUV nebo kombi je k mání jen v nejvyšší výbavě R-Line. V důsledku toho nejsou vozy zrovna levné: tiguan s ním v Německu stojí 57 995 eur (1,45 milionu korun), tayron 59 755 eur (1,5 milionu korun) a passat dokonce 62 990 eur (1,58 milionu korun).
Vyšší výkon této trojice se projevuje i na lepších hodnotách tažné kapacity: tiguan a passat mohou táhnout až 2200 kg, zatímco tayron zvládne maximum 2500 kg. Spotřeba tohoto motoru má být mezi 8 a 9 l/100 km ve všech třech vozech.
Volkswagen ukazuje skici svého nejlevnějšího elektromobilu
