Článek
Vidlicový šestiválec TDI koncernu Volkswagen měl mít podle prvních informací systém, který rychleji ohříval katalyzátor. To je ovšem snaha všech výrobců u všech aut, aby katalyzátor začal pracovat co nejdříve. Ovšem systém to dělal jen tehdy, když byly splněny všechny podmínky, které ukazovaly na testování emisí laboratorními zkouškami.
Nová informace, kterou odhalil Automotive News s odvoláním na Bild am Sonntag, je ta, že na schůzce zástupců VW s americkou agenturou EPA padlo, že byly odhaleny hned tři takové systémy, které měly hlídat měření emisí. Měly fungovat po dobu 22 minut, což je o dvě minuty déle, než je emisní test.
I proto nechtějí americké úřady slyšet o nějakém malém odškodnění, ale jednou z možností je i zpětný odkup všech vozů od jejich majitelů. A to by se Volkswagenu hodně prodražilo, vždyť motory se dodávaly do mnoha luxusních aut, včetně Audi nebo Porsche.