Článek
Instruktory při teorii a praxi na brněnském Masarykově okruhu byli testovací jezdec Karel Táborský a zřejmě nejslavnější současný brněnský motocyklový závodník Karel Abrahám, přezdívaný Abaja, který si adrenalinu v soutěžní sezóně užíval vrchovatě například v závodech Moto GP či Superbike.
„Už jsme zde měli na kurzech policisty státní policie, a to jak české, tak například ze Slovenska. Strážníci jsou zde však poprvé. Snažíme se, abychom je naučili co nejvíce, především však zvládání situací, se kterými se mohou v hustém městském provozu setkat,“ uvedl Abrahám, který jezdil mezi kužely vždy se skupinkou jezdců na služebních skútrech. Těch má v současnosti městská policie Brno dvaatřicet.
Kurz dostali strážníci zadarmo
„Začínali jsme s padesátkami, to nebyla úplně nejvhodnější volba jak ve vztahu k hmotnosti, tak třeba náročnosti terénu v Brně, a proto jsme přistoupili k používání stopětadvacítek a jsme s nimi maximálně spokojení. Velmi často to jsou v případě potřeby právě skútry, které dojedou na místo určení jako první,“ říká ředitel Městské policie (MP) Brno Bohumil Šimek.
Kurz, který s profesionálními jezdci absolvovali strážníci poprvé, by velmi ráda opakovala městská policie v areálu závodiště častěji. „Kurz nás nic nestál, je to forma jakési odměny pro naše strážníky za naši pomoc při různých motocyklových podnicích,“ doplnil mluvčí MP Brno Jakub Ghanem.