Článek
Za základ posloužila Breva V 1100, což poznáte hlavně při pohledu na zadní část motorky, povědomá vám bude taky nádrž. Zvláště v červené vypadá tahle italka moc dobře. Design tam na jihu uměli vždy dobře...
K Moto Guzzi neodmyslitelně patří vidlicový dvouválec, 1200 Sport samozřejmě není výjimkou. Dvouventilová konstrukce má ale své limity, takže víc než 95 koní se konstruktérům z této klasické pohonné jednotky nepodařilo vymáčknout. Kdo by se s tímto přídělem "koníků" nespokojil, pro toho je připraven ještě tovární sportovní kit. Přepracovaná hlava válců a jiné koncovky výfuku zvedly výkon až na 105 koní, točivý moment povyskočil ze 100 na 110 N.m.
I bez kitu se ale s Moto Guzzi 1200 Sport bez problémů rozjede přes 200 km/h, maximum činí 215 km/h.
Na podvozku je znát, že pochází z Brevy, která má v popisu práce především cestování. Zatáčky 1200 Sport také zvládne, třeba na okruhu vás ale bude omezovat menší světlost podvozku. Na opravdové závodění tady jsou jiné stroje, Moto Guzzi 1200 Sport je pořád spíše klasický naháč. Jestli chcete projíždět zatáčky "na ucho" a motor pravidelně posílat za 10 000 ot./min, musíte se porozhlédnout jinde.
Za Moto Guzzi 1200 Sport zaplatíte 339 000 Kč. Sportovní kit přijde na 41 525 Kč.
Technické údaje Moto Guzzi 1200 Sport | |
Motor | vidlicový dvouválec |
Chlazení | vzduchem |
Rozvod/počet ventilů | OHV/4 |
Vrtání a zdvih | 95 x 81 mm |
Zdvihový objem | 1151 ccm |
Největší výkon | 70 kW při 7800 ot./min |
Točivý moment | 100 N.m při 6000 ot./min |
Převodovka | šestistupňová |
Sekundární převod | kloubový hřídel |
Zdvihy kol P/Z | 120/140 mm |
Brzdy | kotoučové |
Rozvor kol | 1485 mm |
Výška sedla | 800 mm |
Vnější rozměry | 2195 x 840 x 1160 mm |
Hmotnost (bez nápní) | 229 kg |
Objem nádrže | 23 l |
Cena | 339 000 Kč |