Článek
Koncepční vůz Morphoz stojí na zcela nové platformě, kterou vytvořil Renault v alianci s Mitsubishi přímo pro svá elektrická auta a nese název CMF-EV. Vyznačuje se třeba tím, že vůz má zcela rovnou podlahu, zkrácené převisy a kola ve čtyřech rozích. Také krátkou kapotu motoru, což zvětšuje prostor v kabině a auta jsou díky ní i nižší, přičemž ale nabízejí stejnou prostornost.
Přepracovaný Renault Talisman sází na zajetý design. Změn doznaly interiér a technika

Renault tvrdí, že Morphoz je modulárním crossoverem pro budoucnost, který je plně elektrický a využívá možnosti indukčního nabíjení, a to dokonce i za jízdy. Je také vybavený autonomním řízením třetí generace. Modulární funkcí je myšleno to, že se koncept dokáže fyzicky zvětšit, a naopak podle toho, jak ho chce jeho majitel využít.
Krátký mód má název City a patří právě do města a delší pak Travel, který by měli cestující využít pro pohodlnější dlouhé cestování. Od toho se pak odvíjí i využití baterií, které se dají do auta, mimo město je bude možné přidat a posléze zase odebrat.
Dá se vařit na autodílech a s nářadím z garáže? Američané to zkusili

Verze City má délku 4,4 metru a rozvor 2,73 metru. Pod její podlahou se pak skrývají baterie o kapacitě 40 kWh a auto tak zůstává lehké a prostorné pro cestování po městě.
Pokud se pak vůz přemění do podoby Travel, rázem má délku 4,80 metru a rozvor 2,93 metru, čímž vznikne prostor pro naložení dalších baterií, díky kterým je pak celková kapacita úctyhodných 90 kWh. Při rozšíření navíc vznikne i dostatečný prostor pro zavazadla.

Interiér Renaultu Morphoz
Morphoz ujede na jedno nabití ve verzi City údajně prý i 400 kilometrů, přičemž delší varianta Travel až 700 kilometrů.
Co se designu a využitelnosti týče, Morphoz se může pyšnit třeba absencí středového B sloupku, díky kterému se do něj lépe nastupuje a je i prostornější. Stejně jako platforma jsou pak modulovatelná i sedadla, například to u spolujezdce lze otočit o 180 stupňů. Řidiči je k dispozici volant s displejem 10,2 palce a rovněž i zasouvatelný velký displej.
Renault představuje elektrické Twingo Z.E.

Koncept je rovněž vybavený i řadou LED technologií, které dokáží komunikovat s řidičem a například i mění nápisy na kapotě během jízdy.