Článek
Supersport je nástupcem modelu Plus Six. I když si zachovává známou siluetu, představuje nové designové prvky s vylepšením podvozku a komfortní výbavy, která svérázný vůz přibližují běžným konkurentům, jako jsou Porsche a Aston Martin.
Vnější design vozu je ve srovnání s předchůdcem čistší a aerodynamičtější, aniž by se vymykal tradici. Příď se vyznačuje sportovnějším nárazníkem a většími LED světlomety s integrovanými směrovkami.
Mříž chladiče ve tvaru podkovy pokračuje v dlouhou odvětrávanou kapotu, zasunutou mezi retro blatníky. Standardní 18palcová kola Superlite lze zaměnit za volitelná 19palcová kovaná hliníková kola Aerolite.
Zmodernizována byla také klesající záď s nízko umístěnými zadními LED světly umístěnými v difuzoru vedle dvojitých koncovek výfukového potrubí. Kromě standardní skládací střechy je roadster k dispozici také s vyměnitelnou pevnou střechou z uhlíkového kompozitu, která jej proměňuje v kupé.
Hliník a dřevo
V souladu s tradicí je karoserie vyrobena z hliníku, ručně tvarovaného na rámu z jasanového dřeva. Podle společnosti je 60 % hliníku použitého na karoserii a podvozku vyrobeno z recyklovaného materiálu.
Interiér vypadá velmi podobně jako v Plus Six s nesčetnými možnostmi pro čalounění skotskou kůží a dřevěné obložení. Konstruktéři Morganu však zvětšili úložný prostor za sedadly spolu s přihrádkou v palubní desce, malým zavazadlovým prostorem a volitelným nosičem zavazadel.
Mezi vybavení interiéru patří vylepšený audiosystém od značky Sennheiser, pouzdro pro bezdrátové nabíjení na středové konzole a hands-free volání, což je u značky poprvé. Tyto změny dělají supersport vhodnější pro víkendové výlety, což představuje evoluci ve srovnání se spartánskými předchůdci.
Srdce z Bavorska
Supersport jezdí na tužším hliníkovém podvozku. Je kombinován s novým systémem řízení pro lepší odezvu a přepracovaným zavěšením s delším zdvihem. Výsledkem je, že údajně nabízí poutavější zážitek z jízdy a zároveň je lepší na každý den.
Pro ty, kteří chtějí ještě sportovnější nastavení, nabízí Morgan možnost nastavitelných tlumičů Nitron a diferenciálu s omezenou svorností. I přes vylepšení si vůz zachovává nízkou pohotovostní hmotnost 1170 kg.
Pod kapotou najdete přeplňovaný třílitrový šestiválec od BMW, který poskytuje výkon 340 koní a točivý moment 500 Nm. Výkon je přenášen na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF, což prozrazuje i známý volič převodovky na středové konzole.
Ceny na českém trhu, kde mají morgany opět v Praze své zastoupení, zatím zveřejněny nebyly. Ve Velké Británii novinka přijde v přepočtu přibližně na tři miliony korun.