Hlavní obsah

Morgan Supersport spojuje britskou tradici s moderními prvky

3:32
3:32

Poslechněte si tento článek

Malosériový výrobce klasických britských sporťáků Morgan uvedl nový model Supersport. V nabídce značky se připojuje k tříkolce Super 3 a menšímu modelu Plus 4.

Foto: Morgan Motor Company

Morgan Supersport

Článek

Supersport je nástupcem modelu Plus Six. I když si zachovává známou siluetu, představuje nové designové prvky s vylepšením podvozku a komfortní výbavy, která svérázný vůz přibližují běžným konkurentům, jako jsou Porsche a Aston Martin.

Vnější design vozu je ve srovnání s předchůdcem čistší a aerodynamičtější, aniž by se vymykal tradici. Příď se vyznačuje sportovnějším nárazníkem a většími LED světlomety s integrovanými směrovkami.

Mříž chladiče ve tvaru podkovy pokračuje v dlouhou odvětrávanou kapotu, zasunutou mezi retro blatníky. Standardní 18palcová kola Superlite lze zaměnit za volitelná 19palcová kovaná hliníková kola Aerolite.

Zmodernizována byla také klesající záď s nízko umístěnými zadními LED světly umístěnými v difuzoru vedle dvojitých koncovek výfukového potrubí. Kromě standardní skládací střechy je roadster k dispozici také s vyměnitelnou pevnou střechou z uhlíkového kompozitu, která jej proměňuje v kupé.

Hliník a dřevo

V souladu s tradicí je karoserie vyrobena z hliníku, ručně tvarovaného na rámu z jasanového dřeva. Podle společnosti je 60 % hliníku použitého na karoserii a podvozku vyrobeno z recyklovaného materiálu.

Interiér vypadá velmi podobně jako v Plus Six s nesčetnými možnostmi pro čalounění skotskou kůží a dřevěné obložení. Konstruktéři Morganu však zvětšili úložný prostor za sedadly spolu s přihrádkou v palubní desce, malým zavazadlovým prostorem a volitelným nosičem zavazadel.

Mezi vybavení interiéru patří vylepšený audiosystém od značky Sennheiser, pouzdro pro bezdrátové nabíjení na středové konzole a hands-free volání, což je u značky poprvé. Tyto změny dělají supersport vhodnější pro víkendové výlety, což představuje evoluci ve srovnání se spartánskými předchůdci.

Srdce z Bavorska

Supersport jezdí na tužším hliníkovém podvozku. Je kombinován s novým systémem řízení pro lepší odezvu a přepracovaným zavěšením s delším zdvihem. Výsledkem je, že údajně nabízí poutavější zážitek z jízdy a zároveň je lepší na každý den.

Pro ty, kteří chtějí ještě sportovnější nastavení, nabízí Morgan možnost nastavitelných tlumičů Nitron a diferenciálu s omezenou svorností. I přes vylepšení si vůz zachovává nízkou pohotovostní hmotnost 1170 kg.

Pod kapotou najdete přeplňovaný třílitrový šestiválec od BMW, který poskytuje výkon 340 koní a točivý moment 500 Nm. Výkon je přenášen na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF, což prozrazuje i známý volič převodovky na středové konzole.

Ceny na českém trhu, kde mají morgany opět v Praze své zastoupení, zatím zveřejněny nebyly. Ve Velké Británii novinka přijde v přepočtu přibližně na tři miliony korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám