Článek
Super 3 je nástupcem modelu 3 Wheeler, který se před více než rokem přestal vyrábět. Předchůdce s dvouválcem umístěným před kapotou vozu o něco více odkazoval na původní historickou tříkolku ze dvacátých let, zatímco novinka nabízí o něco modernější design.
Podle automobilky si bere inspiraci z prvních tryskáčů, zaujmou plné disky kol a především fakt, že motor je nyní uvnitř vozu.
Jednotka je totiž mnohem modernější konstrukce. Jedná se o tříválcovou, turbodmychadlem přeplňovanou patnáctistovku od Fordu. Motor, který známe třeba z fiesty, zde má výkon 118 koní a 150 newtonmetrů maximálního točivého momentu.
Speciální edice Morganu slaví 60 let od vítězství v Le Mans
Zadní kolo v kapotáži vozu s pohotovostní hmotností 635 kg pohání skrze pětistupňovou manuální převodovku z Mazdy MX-5. Zrychlení z nuly na 100 km/h zabere 7 sekund a maximální rychlost činí 209 km/h.
Zcela nové je také odpružení, které bylo přepracováno tak, aby zkrátilo poloměr otáčení, ponechalo prostor pro proudění vzduchu k bočním chladičům a snížilo neodpruženou hmotu vložením pružin a tlumičů dovnitř. Dokonce i úzké pneumatiky byly vyrobeny na zakázku britskou společností Avon.
Uvnitř kabiny je více stylových prvků z doby prvních tryskových letadel, zejména kolem sady přístrojů, která kombinuje moderní digitální technologii s retro vzhledem, včetně řady přepínačů níže.
Nejsilnější Morgan všech dob vznikne v pouhých devíti kusech
Morgan říká, že vše bylo navrženo tak, aby přežilo i britské počasí. Ovládací prvky na palubní desce a dokonce i zásuvky USB jsou utěsněny před prachem a vodou a čtyři možnosti čalounění byly také navrženy s ohledem na odolnost. Kupující si mohou vybrat z vinylu, voděodolné kůže, sedlové kůže a technické látky, která je odolná vůči vodě i UV záření.
Novinka je již k objednání v Evropě. Ceny začínají na 34 958 librách, v přepočtu lehce nad milionem korun.